אסתר דומיניסיני תנהל את רשות ביה"ח הממשלתיים

ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרה את המינוי ■ דומיניסיני (64) שימשה בעבר כיו"רית דירקטוריון הדסה, מנכ"לית הביטוח הלאומי, מנכ"לית שירות התעסוקה וראש אגף כוח-אדם במשטרה, והשתחררה בדרגת ניצב

אסתר דומיניסיני / צלם: איל יצהר
אסתר דומיניסיני / צלם: איל יצהר

ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה אישרה היום (ד') את מינויה של אסתר דומיניסיני, שתעמוד בראש הרשות החדשה לניהול המרכזים הרפואיים הממשלתיים. כך נודע ל"גלובס". דומיניסיני (64) שימשה בעבר כיו"רית דירקטוריון הדסה, מנכ"לית הביטוח הלאומי, מנכ"לית שירות התעסוקה וראש אגף כוח-אדם במשטרת ישראל והשתחררה בדרגת ניצב. אישור מינויה התעכב כשבוע וגרר לא מעט ספקולציות, בין היתר על רקע התנגדות מאחורי הקלעים מצד מנהלים בבתי החולים הממשלתיים. מינויה של דומיניסיני, מינוי אישי של שרת הבריאות יעל גרמן, יובא לאישור הממשלה ביום א' הקרוב.

השבוע פורסם ב"גלובס" כי מנהלי בתי החולים הממשלתיים מאוד לא אהבו את הרעיון שדומיניסיני תעמוד בראש הרשות. "אנחנו לא צריכים שוטרת על הראש", אמר לאחרונה אחד מהם בשיחה סגורה שהתקיימה בעניין. מתוך ניסיון לסכל את המינוי, הועברו בעניין מסרים שונים הן לדומיניסיני והן לשרת הבריאות יעל גרמן, שהבהירה מצידה כי כל עוד הדבר תלוי בה "דומיניסיני תהיה ראש הרשות".

החשש מפני מינויה של דומיניסיני נבע בין היתר בשל יחסיה הטובים במיוחד עם אנשי משרד האוצר. יחסים אלה באו לידי ביטוי בשינויים שהובילה יחד עם האוצר כשניהלה את שירות התעסוקה ואת המוסד לביטוח לאומי.

בראיון שהעניקה בעבר ל"גלובס" כמנהלת המוסד לביטוח לאומי, סירבה לדבר על מצוקת כוח-אדם או לבוא בטענות כלפי האוצר, כפי שחבריה המנהלים בשירות הציבורי נוהגים לעשות, והסבירה: "אין גוף ציבורי שאין בו חוסר יעילות, או שהתהליכים בו לא מספיק טובים. הכי קל זה לומר שיש מחסור בכוח-אדם, ואמרתי את זה גם לוועד העובדים. מה זה מחסור? כמה תיקים צריך לעשות ביום? כמה אתה מתאמץ?

"תפקידו של המנהל הוא קודם כל לנהל או לייצר מבנה ארגוני ותהליכי עבודה שמביאים ליעילות. קודם כל תעשה את המקסימום עם מה שעומד לרשותך. אם אחרי שעשית את זה, אתה עדיין סבור שיש לך מחסור בכוח-אדם, טפל בנושא הזה".

מנגד, גורם במערכת הבריאות טוען כי החשש בקרב כמה ממנהלי בתי החולים הממשלתיים נובע מן העובדה כי "דומיניסיני אינה חלק מהגילדה של הרופאים, היא לא בשר מבשרם ולכן לא חייבת להם דבר".

על-פי אותו גורם, "מדובר במינוי של האדם הנכון בזמן הנכון. המערכת זקוקה למנהלת עם מנהיגות, ניסיון ויושרה כמו שלה. מנהלת שאינה חלק מהגילדה והיא נחושה לבצע את השינויים הנדרשים והמתחייבים במערכת הבריאות הממשלתית".