הסטטיסטיקה ש(אולי) מוכיחה למה די מאריה שווה 60 מיליון ליש"ט

האם למנצ'סטר יונייטד היה שווה לנפץ את שיא ההעברות של הפרמיירליג כדי להנחית את הקשר מריאל מדריד?

אנחל די מאריה / צלם: רויטרס
אנחל די מאריה / צלם: רויטרס

מנצ'סטר יונייטד שברה השבוע את שיא ההעברות הבריטי כשהחליטה לשלם לריאל מדריד קרוב ל-60 מיליון ליש"ט עבור רכישתו של אנחל די מאריה. האם המהלך הזה של מועדון הכדורגל האנגלי מוצדק? ישנן לא מעט סטטיסטיקות שמעידות שכן.

על-פי נתוני Bloomberg Sports Data, הקשר חילק בעונת המשחקים האחרונה (2013/14) במדיה של הזוכה בצ'מפיונס ליג הכי הרבה מסירות שהובילו למצבי כיבוש טובים, או לבישולים - מבין כלל השחקנים בחמש הליגות הבכירות באירופה (ספרד, אנגליה, גרמניה, איטליה וצרפת). למרות שכבש אשתקד רק ארבעה שערים בליגה הספרדית, כמות האסיסטים שלו הייתה נהדרת - 17.

בממוצע, הצליח הארגנטיני לייצר לשחקנים אחרים בריאל "מצבי כיבוש בטוחים" 0.83 פעמים למשחק בעונה החולפת. כהשוואה, חבריו ל"בלאנקוס", גארת בייל וכריסטיאנו רונאלדו, הסתפקו ביצירת 0.61 ו-0.32 מצבים, בהתאמה, על כל 90 דקות על המגרש (מדובר על שני השחקנים היקרים בהיסטוריה של המשחק שריאל שילמה כ-150 מיליון ליש"ט על רכישתם; עם זאת נתוני הכיבושים שלהם טובים בהרבה משל די מאריה: 31 שערי ליגה לרונאלדו אשתקד, 15 לבייל).

כזכור, המחיר ששילמה יונייטד עבור די מאריה שבר את שיא ההעברות של הפרמיירליג, שהיה שייך עד כה לפרננדו טורס (עליו שילמה צ'לסי 50 מיליון ליש"ט כדי לרכוש אותו מליברפול).