ערוץ 10 גייס את אמילי עמרוסי; קריצה לימין? "יכול להיות"

(עדכון) - עמרוסי תגיש את תוכנית הבוקר של ערוץ 10 בימי שישי ■ האם גיוסה קשור למאבקים הפוליטיים שמנהל בימים אלה הערוץ? עמרוסי: "יש לי מטפחת ראש, ועמדותיי ידועות" ■ ערוץ 10 בתגובה: "זה קשקוש"

אמילי עמרוסי / צילום: איתן טל
אמילי עמרוסי / צילום: איתן טל

כתבת "ישראל היום", אמילי עמרוסי, מצטרפת לערוץ 10 וצפויה להגיש את תוכנית הבוקר של הערוץ בימי שישי.

לאור עובדה זו, עמרוסי, שהייתה ברשימת המועמדים של שר התקשורת גלעד ארדן לתפקיד חברה במועצת הרשות השנייה, הודיעה כי תוותר על המינוי.

עמרוסי היא העיתונאית הראשונה שגויסה על-ידי מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כחלק מלוח השידורים החדש, והיא מכונה "סנונית ראשונה לשינוי הצפוי".

בערוץ 10 אומרים כי צירופה של עמרוסי הוא "צעד ראשון בתוכנית העבודה שנועדה למקד את שידורי הערוץ ותכניו בנושאים אזרחיים, ולתת ביטוי הולם לכל הרבדים בחברה הישראלית", אולם לא מן הנמנע כי להחלטה לצרף את עמרוסי יש גם משום קריצה לחברי הכנסת מהצד הימני של המפה הפוליטית, שבקרוב יתבקשו להיחלץ לעזרתו של הערוץ.

תפיסת עולמה הימנית של עמרוסי, 35, ידועה. היא תושבת ההתנחלות טלמון שבשומרון, ובתקופת פינוי גוש קטיף שימשה דוברת יש"ע.

השיחות של הערוץ מול עמרוסי החלו לפני כחודש, לאחר שכבר פורסם שהיא מיועדת להיות חלק ממועצת הרשות השנייה. לאחר התלבטות הודיעה עמרוסי לארדן כי היא בוחרת בתפקיד בערוץ 10.

בעוד שארדן מגבש בימים אלה הצעת חוק שתוציא את זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת לערוצים ברישיונות, בערוץ 10 פועלים למציאת אפיק חוקי שיסייע לו לקבל הארכת זיכיון. אחת הדרכים לעשות זאת היא דווקא לנסות ולהשפיע על ארדן באמצעות חברי כנסת מסיעות הקואליציה.

"יכול להיות", אומרת עמרוסי בתשובה לשאלה האם ההחלטה לשבצה כמגישה קשורה גם במאבקים הפוליטיים שמנהל בימים אלה הערוץ. "קשה להתעלם מהמטפחת שלי, והעמדות שלי ידועות".

לדבריה, "זה שהערוץ רוצה להביא מגוון דעות, לא צריך למהר ולהיות ציני - יכול להיות שיש בזה משהו אמיתי. אני למודת ה'חארטה' הזו של מגוון דעות, אני יודעת מה זה להיות עלה תאנה, אבל אני נוטה להאמין שיש כאן משהו כן ואותנטי".

לדברי עמרוסי, "אני מגישה רק יום בשבוע בתוכנית בוקר. זה לא מה שישנה את התמונה לגבי ערוץ 10. אני מניחה שמי צריך להחליט לגבי עתידו מספיק חכם כדי לא להתבלבל בזה. זה לא חלק ממערך השיקולים שלי, קיבלתי את ההחלטה הזו בהתאם למה שמתאים לשיקולים המקצועיים שלי. אני בעד הצלתו של ערוץ 10, אבל אני לא מתגייסת".

מערוץ 10 נמסר על הקריצה לחברי הכנסת בימין: "קשקוש".