יוזמה: להאריך את זיכיונות הטלוויזיה עד 2020

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, יעקב שחם, הציע להתאים את הרגולציה של ערוץ 10 כך שלא יהיה מתחרה שווה לערוץ 2 אלא ערוץ אלטרנטיבי

יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, יעקב שחם, הציע במועצת הרשות להאריך את זיכיונן של זכייניות ערוץ 2 וערוץ 10 עד לשנת 2020 ולהתאים את הרגולציה של ערוץ 10, כך שלא יהיה מתחרה שווה לערוץ 2 אלא ערוץ אלטרנטיבי.

הנושא הובא כהצעה בישיבת המועצה, אך לא עלה להצבעה ולא התקבל כהחלטה. יש לציין כי למועצת הרשות השנייה אין סמכות לקבל החלטה מסוג זה, והיא יכולה רק להמליץ על שינוי החוק.

כפי הנראה, בימים הקרובים יופץ תזכיר החוק המתייחס לטלוויזיה המסחרית, לפיו זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת ייצאו לרישיונות כבר בשנה הבאה - לאחר סגירה צפויה של ערוץ 10 בסוף שנה זו.

בדיוני המועצה שהתקיימו ביום חמישי האחרון התארחו נציגי קשת וערוץ 10. הזכיינית רשת לא הגיעה למועצה, לאחר שלא הבהירה באופן רשמי את החלטותיה ליציאה לרישיון בערוץ המשדר 7 ימים בשבוע.

דירקטוריון רשת שהתכנס ביום רביעי האחרון לא קיבל החלטה בעניין, למרות היערכות בזכיינית ליציאה לרישיון. אי-קבלת ההחלטה, משמעותה בעיני השוק אי-יציאה לרישיון.

על-פי החוק כיום, אי-יציאה של רשת לרישיון עשוי לפגוע גם בכוונתה של קשת לעשות זאת.