קבוצת דלק מנהלת מגעים למכירת רודשף תמורת כ-900 מ' ש'

על פי הערכות, העסקה הנרקמת למכירת רודשף היא לפי שווי חברה נטו (לאחר נטרול חוב והון חוזר) של כ-150 מיליון ליש"ט ■ אם וכאשר תושלם המכירה, צופה קבוצת דלק לרשום רווח הון נאה

יצחק תשובה / צלם: בלומברג
יצחק תשובה / צלם: בלומברג

קבוצת דלק דיווחה היום (א') כי היא מקדמת מימוש נוסף, והפעם של רשת תחנות התדלוק וחנויות הנוחיות הבריטית רודשף (Roadchef). בנוסף, עדכנה הקבוצה על כוונתה לרשום את מניותיה למסחר בבורסה הראשית של לונדון, ולסגת מתוכניתה לפצל את עסקי האנרגיה מיתר פעילויות הקבוצה.

על פי הערכות, העסקה הנרקמת למכירת רודשף היא לפי שווי חברה נטו (לאחר נטרול חוב והון חוזר) של כ-150 מיליון ליש"ט (כ-900 מיליון שקל). המו"מ מתנהל בסיוע סיטיבנק מול רוכשת אנגלית, שנמצאת בעיצומה של בדיקת הנאותות.

בניגוד לכמה מהעסקאות הקודמות שביצעה דלק, הפעם, אם וכאשר תושלם המכירה, צופה קבוצת דלק לרשום רווח הון נאה. הקבוצה רכשה לפני כארבע שנים 75% ממניות רודשף מידי דלק נדל"ן הקורסת, במחיר ששיקף לרודשף שווי של כ-115 מיליון ליש"ט. "בדיעבד", אומר היום גורם בשוק, "זו הייתה עסקה טובה לקבוצת דלק ולא כל כך טובה לבעלי המיעוט בדלק נדל"ן, שאולי אף גרמה להם עוול".

רודשף מחזיקה ב-28 תחנות שירות ב-20 מיקומים שונים בצידי כבישים מהירים באנגליה. במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה הבריטית הפסד של כ-16 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-21 מיליון שקל במחצית המקבילה, כשברבעון השני היא רשמה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל. ה-EBITDA של רודשף הסתכם בכ-54 מיליון שקל ברבעון השני (כ-9.2 מיליון ליש"ט) לעומת כ-46 מיליון שקל (8 מיליון ליש"ט) ברבעון המקביל, כשבמחצית כבר דובר על 76 מיליון שקל (13.1 מיליון ליש"ט) לעומת 66 מיליון שקל (11.7 מיליון ליש"ט).

בקבוצת דלק, בניהולו של אסי ברטפלד, מעוניינים לממש החזקות נוספות ובראשן חברת הנדסת התפלה IDE (המוחזקת בחלקים שווים עם כיל). גם ההחזקה הפיננסית שנותרה בחברת דלק רכב, שבשליטת גיל אגמון (24.2%) עומדת למכירה.