מניית היום: מזנקת בכ-10% בעקבות זינוק בהכנסות ברבעון

אייסקיור רשמה הכנסות שיא ברבעון השני שהסתכמו בסך של כ-1.25 מיליון שקל, גידול של 477% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל

חזי הימלפרב / צלם: אבי כהן
חזי הימלפרב / צלם: אבי כהן

חברת אייסקיור מדיקל העוסקת במחקר, פיתוח ושווק של מכשור רפואי לטיפול זעיר פולשני בגידולים בעזרת הקפאה מסכמת רבעון שיא במכירות שהסתכמו לסך של 1.25 מיליון ₪ ושיפור ברווחיות התפעולית של החברה ברבעון השני של שנת 2014.

החברה רשמה הכנסות שיא ברבעון שהסתכמו בסך של כ-1.25 מיליון שקל, גידול של 477% לעומת הכנסות ברבעון המקביל לו אשתקד וגבוהות מסך המכירות של החברה בכל שנת 2013.

מכירות החברה לרבעון השני כוללות הכנסות ממכירות של מערכת ה-IceSense3 שהסתכמו בסך של 507 אלף שקל, כאשר בתקופה המקבילה אשתקד לא מכרה החברה מערכות אלא פעלה להשאלתן בלבד. בנוסף, המכירות כוללות הכנסות ממכירה ישירה של מחטים ייעודיות מתכלות לרופאים בסך של כ-739 אלף שקל בהשוואה לכ-216 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

לראשונה החברה עברה לרווח גולמי ברבעון השני, אשר הסתכם לסך של כ-583 אלף שקל לעומת הפסד גולמי בסך של כ-273 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד . המעבר לרווחיות גולמית התאפשר בעיקרו מגידול במכירות. הרווחיות הגולמית של החברה הגיעה הרבעון לכ-47% מסך ההכנסות.

ברבעון השני הציגה החברה גידול בהוצאות מחקר ופיתוח אשר הסתכמו לסך של כ-1.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-559 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר נבע בעיקרו מהיערכות לניסוי קליני בתחום סרטן השד.

ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-4.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מגידול בהוצאות מחקר ופיתוח נטו, גידול בהוצאות מכירה ושיווק וגידול בהוצאות הנהלה וכלליות.

בשורה התחתונה, אייסקיור סיימה את הרבעון עם הפסד נקי בסך של 4.3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בסך של 4.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

לחברה יתרות מזומנים ושווי מזומנים בסך של כ-12.98 מיליון שקל לעומת כ-9.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

חזי הימלפרב, מנכ"ל אייסקיור, ציין כי "אנו מסיימים את הרבעון השני של 2014 עם הכנסות שיא, הגבוהות מאלו עליהן דיווחנו בכל שנת 2013. המודל העסקי החדש של החברה המשלב מכירות של מערכות, לצד מכירות ישירות של המערכות ביחד עם מכירה באמצעות מפיצים מובילים, כבר ניכר בשטח והוא נמצא בבסיס התפנית בהכנסות ובשיפור ברווחיות הגולמית שלנו. בהתאם לכך התחלנו במכירות ראשונות של מערכות בשוק היעד העיקרי שלנו בארה"ב ובמקביל חתמנו על הסכם אסטרטגי עם מפיץ מוביל בתחום בו אנו פועלים, חברת Surgicare ואנו מצפים כי גם מהלכים אלו ונוספים יסייעו בידי החברה במהלך הצמיחה".