האם איזיצ'יפ לקראת מכירתה לאחת מענקיות ההיי-טק?

המקור להערכות לגבי מכירתה: איזיצ'יפ ביטלה את השתתפותה בשני כנסי משקיעים שיתקיימו בסוף השבוע בניו-יורק ובסן פרנסיסקו

איזיצ'יפ / צילום: אתר החברה
איזיצ'יפ / צילום: אתר החברה

האם חברת השבבים איזיצ'יפ עשויה להימכר לאחת מענקיות הטכנולוגיה העולמיות? ספקולציות בנושא הובילו בסוף השבוע לעליות במניית איזיצ'יפ בוול סטריט. ביום חמישי, ללא כל דיווח מצד החברה, זינקה המניה ב-10.5% במחזור מסחר גבוה. בסוכנות רויטרס פורסם המקור לספקולציות: החברה ביטלה את השתתפותה בשני כנסי משקיעים שיתקיימו בסוף השבוע הנוכחי, בניו-יורק ובסן פרנסיסקו, ועובדה זו הציתה גל של שמועות שלפיהן הביטול הוא בשל עסקה שנרקמת למכירתה. באותו דיווח צוטט האנליסט ג'יי סריבסטה מ-Chardan, שאמר שאין חדש בספקולציות, אך העריך שהחברה "עשויה להיות יעד לרכישה".

מניית איזיצ'יפ נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב, ומחיר המניה - כ-27.9 דולר - משקף לחברה שווי שוק של 815 מיליון דולר. איזיצ'יפ, המנוהלת על-ידי אלי פרוכטר, מפתחת שבבים לראוטרים (נתבים) של רשתות תקשורת גדולות עבור יצרניות ציוד תקשורת.

"יש ספקולציות כאלה, אבל לדעתי הסבירות שהחברה תימכר אינה גבוהה", אומר היום האנליסט יונתן קרייזמן מבנק ירושלים. הוא מזכיר מקרה דומה שקרה לפני כחצי שנה, כאשר במהלך יום מסחר בסוף פברואר, נרשמו זינוקים במניית איזיצ'יפ על רקע שמועות על מכירתה הצפויה של החברה. "בשבוע שעבר היה מסחר חריג באופציות, אבל גם בפברואר המניה עשתה מהלך דומה, כשעלתה קרוב ל-20% ונגעה במחיר של 30 דולר - עם דפוס מסחר דומה", אומר קרייזמן. "בשני המקרים, המשותף היה שהטריגר לעלייה במניה היה המסחר החריג באופציות call".

"לא תרחיש סביר"

להערכת קרייזמן (שמחזיק בהמלצת "קנייה" על המניה) תרחיש של רכישה "לא יותר מדי סביר", והוא מנמק: "איזיצ'יפ היא חברה בגודל כזה, שמצד אחד היא לא קטנה מספיק להפוך לרכישה קלה כמו רכישת סטארט אפ, ומצד שני, היא גם לא גדולה מספיק כדי לייצר זרוע משמעותית או ביזנס משלים בהיקף גדול למתחרות הגדולות".

לאחרונה הייתה זו דווקא איזיצ'יפ עצמה שביצעה רכישה. בתחילת יולי הודיעה החברה על רכישת Tilera מארה"ב בעסקה שהיקפה עשוי להגיע עד 130 מיליון דולר, בכפוף לעמידה באבני דרך. Tilera היא חברה פרטית המפתחת מעבדים בעלי ביצועים גבוהים עבור רשתות מרכזי נתונים, אשר משרדיה נמצאים בסיליקון ואלי בקליפורניה ובבוסטון.

איזיצ'יפ
 איזיצ'יפ