"צער גידול בנות" חוזרת: המפרסמים לא רוצים לפספס את הפוטנציאל

המפרסמים בארה"ב אוהבים תוכניות איחוד עם דמויות מוכרות ואהובות, שלא צריכות לשכנע את הצופים לחזור לצפות ■ אילו עוד סדרות יעשו צעד דומה?

לא רק חובבי הסיטקום האייקוני "צער גידול בנות" להוטים מאוד לראות את החייאת הסדרה. גם המפרסמים מסתחררים מעצם המחשבה על שובם של ג'סי, דני וג'ואי אל המסך.

השבוע התפרסמו דיווחים כי הסדרה, ששימשה כתוכנית עוגן של רשת ABC מסוף שנות ה-80 ועד סוף שנות ה-90, נמצאת בתהליך של החייאה בהנהגת ג'ון סטמוס, ששיחק את הדוד ג'סי. רבים מצוות השחקנים המקורי, כולל בוב סאג'ט (דני טאנר), דייב קולייר (ג'ואי גלדסטון), קנדייס קמרון ביור (די. ג'יי. טאנר), ג'ודי סוויטין (סטפני טאנר) ואנדריאה בארבר (קימי ג'יבלר), יהיו ככל הנראה מעורבים בדרך זו או אחרת בהפקה.

החדשות על החייאתה האפשרית של הסדרה יצרו במדיה החברתית באזז שממנו המפרסמים לא יכולים להתעלם. מבחינת המשווקים איחוד של צוות השחקנים הוא הזדמנות ליטול חלק ב"אירועי" טלוויזיה שנחשקותם הולכת וגוברת ושיש להם פוטנציאל גדול יותר למשוך צופים בשידור חי.

"תוכניות שבנויות על איחוד מחודש של צוות השחקנים המקורי יוצרות באזז ויראלי, ומעניקות לרשתות משהו לקידום משמעותי ברשת", כתב דייויד קמפנלי, סגן נשיא בכיר ודירקטור לשידורים ארציים בהורייזון מדיה.

"דוד ג'סי" כבר תרם באופן מסוים להוכחת נכונות הקונספט הזה, כשהתאחד מחדש עם אשתו בסדרה עבור פרסומת ליוגורט היווני של דנונה, ששודר במהלך אליפות הסופרבול האחרונה. הפרסומת הייתה אחת המדוברות ביותר באירוע.

"איחודים מחדש (ממש כמו מהדורות מחודשות של סרטי עבר), או העברת זיכיונות מתחום סרטי הקולנוע לתחום הטלוויזיה, מספקים מרכיב מפתח אחד: הכרת שמות מיידית", אומר בילי גולד, סגן נשיא למחקר ותוכניות בחברת קראט. "יש כל-כך הרבה דברים שם בחוץ, שלמשהו עם זיהוי מותג מיידי יש יתרונות במשיכת תשומת-לב".

ג'ימי קימל בתפקיד רוס מ"חברים"

באותו הקשר, נערך השבוע מעין איחוד מחדש שעורר הרבה דיבורים. השחקניות שהופיעו ב"חברים" - ג'ניפר אניסטון, קורטני קוקס וליסה קודרואו - התאחדו בתוכנית האירוח של ג'ימי קימל. קימל יצר מחדש את הדירה האייקונית של "חברים" וכתב פרודיה שבה הוא שיחק את תפקידו של רוס.

מאז הוקרן הקטע ביום רביעי שעבר, הוא זכה ליותר מ-12 מיליון צפיות ביו-טיוב.

הקיץ החייה ערוץ דיסני את הסדרה "Boy Meets World", והביא את בן סוואג' (קורי מתיוז) ודניאל פישל (טופנגה לורנס) כדי שיככבו בתפקיד ההורים במהדורה המחודשת, Girl Meets World. התוכנית משכה 5.2 מיליון צופים באחד מלילות שישי בחודש יוני.

צוות הסדרה "ורוניקה מארס" התאחד הקיץ מחדש לעשיית סרט בעקבות מסע ציבורי של אתר גיוס ההמונים Kickstarter. בסוף השבוע הראשון של יציאתו לאקרנים, הניב הסרט 2 מיליון דולר בלבד, אך מרבית צוות "ורוניקה מארס" ישוב בספטמבר לתוכנית ספין-אוף מקוונת בהפקת אולפן הסרטים הדיגיטלי של CW. ויש גם את הגרסה המחודשת של "משפחה בהפרעה" בנטפליקס.

כמובן שהחייאת תוכניות טלוויזיה אייקוניות כרוכה תמיד בסיכונים, בעיקר כישלון ביצירה מחדש של הקסם המקורי והאכזבה שתיגרם לחובבים המורעלים והתובעניים. בצד הכישלון ניתן למנות מספר איחודים שעוררו פחות תשומת-לב, כמו סדרת סרטי "סקס והעיר הגדולה" והצוות המקורי של "בוורלי הילס 90210", שביצעו הופעות אורח בגרסה המחודשת של "90210".

5 איחודים שיכולים לגרום למפרסמים להתרגש

"בנות גילמור"

כמעט כל פעם שאלקסיס בלדל (רורי גילמור) ולורן גראהם (לורליי גילמור) מתראיינות, צצה השאלה האם יתאחדו מחדש תחת הסדרה "בנות גילמור". חובבי הסדרה דורשים זה שנים את "בנות גילמור" במתכונת של סרט, בייחוד מאז שהסדרה הסתיימה ב-2007 ומהצופים נגזל מחזה נישואיהם של לורליי ולוק, שלו השתוקקו מאוד הצופים.

"הצלצול הגואל"

ב"לייבור דיי" האמריקאי תשדר רשת לייפטיים את "הסיפור הלא-מאושר של הצלצול הגואל", ותספק את ההזדמנות לדעת מה קרה מאחורי הקלעים של הסדרה, המבוססת באופן רופף על ספרו של דסטין "סקריץ'" דיאמונד. לצורך עשיית הסרט לוהקו שחקנים שדומים לזאק מוריס וסקריץ' פאוארס, כדי לספר את הסיפור המקורי, אבל מה שאנחנו באמת רוצים לדעת זה היכן הם כעת? האם זאק וקלי קפווסקי עדיין יחד, או שהם התגרשו באופן בלתי נמנע כפי שקורה להרבה זוגות מהתיכון? האם לזאק עדיין יש את הטלפון הסלולרי הענקי והאם להקת Zack Attack הצליחה להתאחד?

"The O.C"

שידורי הסדרה The O.C הופסקו לאחר ארבע עונות בלבד בפוקס, ולמרות שמועטים הסיכויים למשוך חזרה כוכבים במו בן מקנזי, שישחק את הבלש גורדון בסדרה "גותאם" בעונת הסתיו הנוכחית, אין ספק שהסדרה הסתיימה בטרם עת. האם הלך רייאן אטווד (מקנזי) בעקבות אביו החורג והפך לעורך-דין? האם סת' כהן (אדם ברודי) וסאמר רוברטס (רייצ'ל בילסון) עדיין יחד? אולי מישה ברטון (מריסה קופר) תוכל לשוב חזרה מהעולם הבא?

"דוסון קריק"

יגונם של בני העשרה במיטבו. כמובן שכעת זה יהיה יגונם של מבוגרים, אבל מי לא היה רוצה לשוב לקייפסייד מסצ'וסטס כדי לראות מה קורה עם דוסון לירי, ג'ואי פוטר, פייסי וויטר ובן לינדלי? כמובן שמישל וויליאמס (ג'ן) מתה בסוף, אבל ניתן למצוא איזו דרך להשיב אותה לחיים, לא?

"בלוסום"

מה לא היינו נותנים כדי לשמוע את ג'ואי לורנס אומר שוב "משהו-משהו"? מים ביאליק, ששיחקה את הדמות המרכזית שעל שמה נקראת הסדרה, פופולרית מתמיד. במועד מוקדם יותר הקיץ שיתפה ביאליק בחשבון האינסטרגרם שלה צילומים של חברי הצוות הבוגרים.