"אם מונעים ממשקיעים להיכנס לכדורגל, הם כנראה ישקיעו בפורמולה 1"

נשיא פ.ס.ז', שקבוצתו הוגבלה ברכש שחקנים חדשים הקיץ עקב תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א: "מדובר בחוקים לא הוגנים"

דויד לואיז, פ.ס.ז', ליגה צרפתית / צלם: רויטרס
דויד לואיז, פ.ס.ז', ליגה צרפתית / צלם: רויטרס

זה היה קיץ שחון מאד מבחינת פריז סן-ז'רמן, לפחות במונחים שהתרגלנו לראות מאלופת צרפת בשנים האחרונות. הקבוצה שבשלוש השנים האחרונות, מאז נרכשה על-ידי זרוע ההשקעות של ממשלת קטאר, הוציאה קרוב ל-400 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים - הסתפקה בחלון ההעברות של הקיץ החולף בהשקעה של 50 מיליון אירו "בלבד", שבוזבזו על שחקן אחד (הבלם הברזילאי דויד לואיז שנרכש מצ'לסי).

מה הסיבה לרגיעה שנרשמה בעיר האורות? אם תשאלו את נשיא המועדון, נאסר אל-חלאיפי, האשמה היא באופ"א, ותקנות הפייננשל פייר-פליי שלה (FFP) ש"תקעו" הקיץ את פ.ס.ז'. "מבחינתי מדובר על חוקים לא הוגנים", מצוטט הקטארי ב-AFP. "הם שומרים על המועדונים הגדולים, ומחייבים את המועדונים הקטנים להישאר קטנים".

פ.ס.ז' נענשה הקיץ על הפרות ה-FFP, חוקים שמטרתם לאזן את טורי ההכנסות וההוצאות בכדורגל האירופי: בעקבות מסע הרכש הגרנדיוזי שלה בשנים האחרונות, אופ"א הטילה עליה בין היתר קנס בשווי 60 מיליון אירו, ואיסור על העלאת גובה שכר השחקנים הכולל שהיא תשלם לשחקניה בשנתיים הקרובות.

לטענת אל-חלאיפי, "אם מונעים ממשקיעים להיכנס לכדורגל, הם כנראה ישקיעו בפורמולה 1 או במשהו אחר. אני מקווה שאפשר יהיה למצוא לזה פתרון. אני מקווה שאופ"א ישנו את החוקים, הרבה מועדונים התלוננו".