איש התקשורת מני פאר הלך לעולמו בגיל 68

פאר הוא שחקן תיאטרון וקולנוע, איש תקשורת ותיק ומגיש תוכניות בטלוויזיה וברדיו ■ "קיבלתי סרטן, ומאז אני כוכב", אמר בראיון שהעניק לאחרונה

מני פאר / צילום: יוסי כהן
מני פאר / צילום: יוסי כהן

בחלוף חצי שנה מאז שנודע לו דבר מחלתו, נפטר השחקן והמנחה מני פאר מסרטן, ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-68.

בחודש מאי האחרון התראיין פאר בתוכניתו של אמנון לוי, "פנים אמיתיות", שבה חשף בפומבי את חייו בצל המחלה, בצל הידיעה כי הסרטן הוא סופני. פאר התבטא בחריפות נגד אי-האפשרות החוקית לבחור בהמתת חסד, ודיבר בגנות המתנגדים להמתות חסד. "הם רוצים שאנחנו נילחם? שהם יילחמו?", אמר ללוי.

פאר שמר על הומור. הומור שחור. לוי שאל אותו אם הוא חשב על כך שייתכן שזהו הראיון האחרון שלו, ופאר ענה שאם כן, הוא (לוי) יוכל למכור קטעים ממנו תמורת כסף.

פאר, איש תקשורת ותיק, לבטח חשב על הסיטואציה, אם לא דמיין אותה כמה וכמה פעמים, ואולי משום כך החזיר ללוי על השאלה הרטורית שלו שהראיון איתו הוא "עוד אייטם", ושנייה אחרי הראיון יחשוב לוי על האייטם הבא.

הראיון של פאר אצל לוי לא היה האחרון. בשלהי חודש יוני, במהלך מבצע "צוק איתן", התארח פאר בתוכנית "כך היה" של הערוץ הראשון, בהנחיית יגאל רביד. סימני המחלה ניכרו בו.

מול רביד שיחזר פאר את שנותיו הראשונות ברשות השידור. תוכנית הילדים "ההפסקה הגדולה", ששידורה החל ב-1969, הייתה התנסות הטלוויזיונית הראשונה שלו. מאז הנחה תוכניות רבות, תוכניות אירוח לרוב, בהן "עלי כותרת", "שעה טובה", "ממני מני", "ממני", "בין הכיסאות" ו"סיבה למסיבה", המזוהה עמו יותר מכל תוכנית אחרת.

בראיון לרביד שיחזר פאר את הראיון המפורסם עם הזמר זוהר ארגוב, שניסה לשכנע את הצופים בבית ואת פאר כי התנקה מסמים.

בסטטוס בחשבון הפייסבוק של פאר מופיעה תמונה משותפת של רביד ושלו. רביד כתב תחתיה: "עם מני פאר היום באולפן 'כך היה'. כמה אני אוהב את האיש המדהים הזה, כמה הוא חכם ומצחיק גם שעה אחרי הכימו".

כשקמו הערוצים המסחריים בראשית שנות ה-90, נדמה היה כי הסגנון האלגנטי של פאר לא שייך למכונת הבידור המשומנת של ערוץ 2. חברו הוותיק, דודו טופז המנוח, תפס את מקומו.

פאר הנחה ערבי שירה ויין, ובשנים האחרונות אף ערך את מגזין היין המקצועי "יין וגורמה". במקביל עוד הופיע בתיאטרון. את ההצגה האחרונה שלו, "אלדורדו", ביים מנחם גולן, שהלך לעולמו בחודש שעבר.

פאר היה בלב הבוהמה התל-אביבית כשעוד הייתה בוהמה, אי-שם בשנות ה-70, ובעיר הזו הוא נפטר. פאר הותיר אחריו אישה ו-3 בנים. טרם פורסם מועד הלווייתו.