מלונות דן: לאשר תנאי ההעסקה של 4 מבני משפ' פדרמן

בעלי המניות יידרשו לאשר את תנאי העסקתם של היו"ר מיקי, בנו דניאל, בן דודו עמי וכלתו רוני, לצד חידוש מינוי שלושה דירקטורים מבני המשפחה

מיקי פדרמן / צילום: תמר מצפי
מיקי פדרמן / צילום: תמר מצפי

לא פחות משבעה בני משפחת פדרמן נמנים עם ההנהלה והדירקטוריון של חברת דן מלונות. באסיפה שתתכנס בתחילת החודש הבא יתבקשו בעלי המניות בחברה לאשר את תנאי ההעסקה של ארבעה מהם.

רשת מלונות דן נסחרת בשווי של כ-2.2 מיליארד שקל, ובעלת השליטה בה (71.1%) היא משפחת פדרמן. יו"ר החברה משנת 1989 הוא מיכאל (מיקי) פדרמן, ובעלי המניות יתבקשו לאשר את חידוש מינויו, לצד חידוש תנאי העסקתו לתקופה של 3 שנים.

מדובר על תנאים דומים לאלו שאושרו לפדרמן בפעם הקודמת, לפני שלוש שנים: שכר חודשי ברוטו של 88 אלף שקל בחודש; משכורת 13; הפרשות סוציאליות כמקובל, הפרשות למיסים ורכב צמוד מדרגה 7 - כל זאת בעלות שנתית של כ-150 אלף שקל (לעומת כ-130 אלף שקל באישור הקודם).

כמו כן, פדרמן יהיה זכאי להחזר מלא של הוצאות עסקיות, לרבות בחו"ל, ושכרו יהיה צמוד למדד המחירים. לדברי החברה, נכון להיום עלות שכרו השנתית הכוללת מסתכמת ב-1.6 מיליון שקל (בדומה לעלות לפני שלוש שנים) - פי 24 מעלות השכר החציונית של כלל עובדי החברה.

לבן דודו של מיקי, עמי פדרמן, המשמש כסגן יו"ר דן מלונות, גם כן מאז 1989, מבקשת החברה לאשר שכר בעלות שנתית של כ-140 אלף שקל (לעומת 115 אלף שקל לפני כן). נכון להיום עלות שכרו השנתית הכוללת מסתכמת ב-1.4 מיליון שקל, וגם כאן לא צפוי שינוי משמעותי.

עוזרו של המנכ"ל רפי שדה הוא בנו של היו"ר מיקי, דניאל פדרמן, שמכהן בתפקיד מ-2009. בעלי המניות יתבקשו לאשר את תנאי העסקתו, שאין בהם שינוי בהשוואה לתנאים שאושרו בעבר. מדובר על שכר של 21.5 אלף שקל בחודש (במונחי עלות למעביד) בצירוף תוספת יוקר; החזר הוצאות נסיעה והחזקת רכב עד לסך 5,500 שקל לחודש, הפרשות סוציאליות והחזר הוצאות עסקיות. נוסף על כך, הוא יהיה זכאי למענק שנתי שלא יעלה על 12 אלף שקל לשנה, בכפוף לאישור הדירקטוריון, ועל בסיס עמידה בפרמטרים מסוימים. עלות שכרו השנתית הכוללת לא תעלה על 336 אלף שקל.

חידוש מינוי לדירקטורים

קרובת משפחה נוספת היא רוני פדרמן, אשתו של אחד מבניו של מיקי, המועסקת כאדריכלית מ-2007, ומטפלת בנושאי תכנון וביצוע של פרויקטים של שיפוץ ובנייה במלונות. גם בתנאי העסקתה אין שינוי, והיא תהיה זכאית לשכר של 15 אלף שקל בחודש (במונחי עלות מעביד), ועלות שכרה השנתית הכוללת לא תעלה על 180 אלף שקל.

"ועדת התגמול ודירקטוריון החברה מצאו, לאחר שבחנו את תנאי ההעסקה לגבי כל אחד מנושאי המשרה, כי התמורה היא הוגנת וסבירה, בהתחשב בגודל החברה, היקף פעילותה, חוסנה ורווחיותה", נכתב בזימון לאסיפה שפורסם השבוע. עוד צוין שם, כי התמורה משקפת בצורה נאותה את תרומתו של כל אחד מהנ"ל לתוצאות הפעילות השוטפת של החברה. באסיפה יעמוד להצבעה גם חידוש מינוים של חברי הדירקטוריון אירית פדרמן (אחותו של היו"ר), דוד פדרמן וגדעון פדרמן (בניו של היו"ר).

מלונות דן הודיעה לאחרונה על פגיעה צפויה בתוצאותיה בשל מבצע צוק איתן. עם פרסום דוחות הרבעון השני, העריכה החברה שהכנסותיה ברבעון השלישי יירדו בכ-20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (כלומר, היקף הפגיעה יעמוד על כ-60 מיליון שקל). במחצית הראשונה של 2014, עוד טרם מבצע צוק איתן, צמחו הכנסות החברה ב-8.6% לכ-580 מיליון שקל, והרווח הנקי גדל ב-10.8% ל-57.4 מיליון שקל.

בני משפחת פדרמן בצמרת מלונות דן
 בני משפחת פדרמן בצמרת מלונות דן