תערוכת IFA: סמסונג מתכננת את הבית העתידי

בנאום המרכזי של התערוכה, נשיא ומנכ"ל סמסונג אלקטרוניקה סיפר איך יראה הבית העתידי ■ סמסונג גם הכריזה על גלקסי טאב אקטיב - טאבלט ממוגן ללקוחות עסקיים

הבית החכם העתידי הוא דבר המעסיק רבות את יצרניות הטכנולוגיה. חברות האלקטרוניקה עוסקות בשאלה מה הצרכן ירצה בבית שהוא יבנה בשנים הקרובות ואילו טכנולוגיות הוא יסכים להכניס לחיי היומיום שלו, מבלי שאלו יסבכו לו את הראש. לדברי בי קיי יון, נשיא ומנכ"ל סמסונג אלקטרוניקה, עד שנת 2020 יותר מ-212 מיליון מכשירים יהיו מחוברים לרשת ב"אינטרנט של הדברים".

"כבר היום בבית ממוצע יש 24 מכשירי מדיה ותקשורת שונים. השינויים שאנחנו עוברים בעולם הטכנולוגיה רק התחילו והשינויים הגדולים עדיין לא התרחשו. בתעשייה שלנו אנחנו אוהבים להתעסק בנתונים הטכניים, אבל הם לא חשובים".

עוד אומר יון, "הטכנולוגיה לא צריכה להיות מאיימת, היא צריכה לצפות את הדרישות של המשתמשים ולהתאים את עצמם אליה. טכנולוגיה צריכה לעזור לאנשים לחיות חיים נוחים יותר. לא יהיה בעתיד בית אחד חכם אלא המון בתים חכמים שונים, הבתים צריכים להתאים את עצמם לאנשים שגרים בהם, למשל, בית שמציע תזכורת לקחת תרופות לאנשים מבוגרים או התראות על זיהום במזג אוויר במקומות שזה דרוש".

"הבית של העתיד לא קשור לטכנולוגיה אחת", אומר יון, "אלא מדובר ביכולת לתת לאדם את האפשרויות הנכונות בזמן הנכון. הבית צריך להראות לי, לדעת עליי ולספר לי. השינוי בבתים מגיע, כמו שסמארטפונים וטאבלטים שינו לנו את החיים בתוך כמה שנים, ככה גם יהיה שינוי מהיר עם הבתים של העתיד".

בסרטון קונספט שסמסונג הציגה, אפשר היה לראות בית עם הרבה מסכי מגע ועוזר קולי שהוא רובוט וירטואלי. הרובוט הזה יודע להתריע במסך המקרר על אוכל עם מרכיבים המסוכנים לאלרגיה של אותו אדם וגם להציע לפני הבישול, מתכונים בעזרת זיהוי המזון שנמצא על השולחן וכמובן לספק מידע על הבריאות של דיירי הבית.

טאבלט ממוגן

סמסונג הכריזה בתערוכת IFA על הגלקסי טאב אקטיב המיועד לשוק העסקי. הטאבלט ממוגן לנפילות עד לגובה של 1.2 מטר והוא עמיד לרטיבות ואבק, מה שמאפשר לעובדי שטח להשתמש בו, בלי לדאוג יותר מדי.

חידוש חביב בטאבלט הוא האפשרות להחליף את הסוללה בקלות, דבר שלא אפשרי בדרך כלל בטאבלטים. הסוללה מספקת לדברי החברה 10 שעות עבודה.

הטאב אקטיב כולל גם חיישן NFC לתקשורת בנגיעה בין מוצרים ומצלמה עם חיישן יחסית נמוך של 3.1 מגה פיקסל. המסך מגיע בגודל 8 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 800 פיקסלים.

המעבד מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, זיכרון 1.5 ג'יגה ונפח אחסון של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). הטאב אקטיב מתוכנן להגיע לישראל בשבועות הקרובים.

** הכותב הוא אורח חברת סמסונג בתערוכה.

צפו בבית החכם של סמסונג החל מדקה 32.02