מהפך: ליונל מסי חזר להיות הכדורגלן המרוויח בעולם

"הפרעוש" יקבל העונה בברצלונה 40 מיליון אירו ברוטו; הפורטוגלי של ריאל מדריד יסתפק ב-35 ■ בפנים: מקומות 3-10 בדירוג השכר של הכדורגל העולמי

ליונל מסי / צלם: רויטרס

אחרי תקופה די קצרה בה כריסטיאנו רונאלדו, כוכב ריאל מדריד, נהנה מהשכר הגבוה ביותר בכדורגל העולמי - השדרוג האחרון אותו קיבל בברצלונה הנמסיס שלו, ליונל מסי - ביצע מהפך בפסגה: הארגנטיני, על-פי דירוג חדש שמפרסם האתר "דיאריו גול", עומד בראש הרשימה עם 40 מיליון אירו ברוטו בעונת 2014/15. הפורטוגלי נדחק למקום השני עם 35 מיליון אירו.

את המקום השלישי מחזיק זלאטן איברהימוביץ', חלוצה השבדי של פ.ס.ז' הצרפתית, עם 30 מיליון אירו. רדמאל פלקאו, שהושאל ממונאקו למנצ'סטר יונייטד לעונה הקרובה - חולק את המקום הרביעי ביחד עם אנדרס אינייסטה של ברצלונה (18 מיליון אירו כ"א). ל"שדים האדומים" יש עוד שלושה נציגים מבין 10 הראשונים: אנחל די מאריה (15 מיליון), וויין רוני (14) ורובין ואן פרסי (13).

סרחיו אגוארו הוא הנציג הראשון בעשירייה של אלופת הפרמיירליג, מנצ'סטר סיטי - עם 13 מיליון אירו שירוויח בעונה הקרובה. צ'אבי הרננדז של ברצלונה - עם שכר זהה - משלים את הדירוג.

אגב, בכל הקשור להכנסות גם מחוץ למגרש - מספונסרים ופעילויות מסחריות כאלו ואחרות - רונאלדו עדיין מוביל מבין כדורגלני העולם, לפי האינדיקציות האחרונות: במגזין "פורבס" פרסמו כי הכנסותיו הכוללות בשנת 2013 עמדו על 73 מיליון דולר (כ-56.4 מיליון אירו) לעומת 65 מיליון דולר של מסי (כ-50.2 מיליון אירו, עוד לפני השדרוג האחרון שקיבל).