הגשת תקציב המדינה עלולה להידחות עד לאחר החגים

כבר עתה מדובר באיחור של למעלה מחודש וחצי מהמועד המקובל לאישור התקציב בממשלה

בנימין נתניהו ויאיר לפיד / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו ויאיר לפיד / צילום: רויטרס

עוד דחיה בלוח הזמנים לאישור תקציב המדינה: גם ישיבת הממשלה שהיתה צפויה להתכנס ביום חמישי הבא כדי לדון בתקציב המדינה ל-2015 לא תתקיים במועדה.

מדובר בדחיה שנייה של הישיבה ולפי שעה לא ברור מתי יתקיים הדיון. לפי שעה מתוכנן הדיון להתקיים ב-18 בספטמבר או ב-20 בספטמבר אולם קיימת אפשרות שהוא יידחה עד לאחר ראש השנה או עד לאחרי החגים בכלל.

אם באגף תקציבים לא יוחלט על מתכונת הגשת התקציב עוד השבוע, יידחה ככל הנראה הדיון עד לאחר החגים. כבר עתה מדובר באיחור של למעלה מחודש וחצי מהמועד המקובל לאישור התקציב בממשלה.

דחיית הדיון נובעת מהעדר ההסכמות בין שר האוצר יאיר לפיד לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון ונגידת בנק ישראל קרנית פלוג על גובה הגירעון ועל שיעור התוספת לתקציב הביטחון. הדבר משקף פערים עמוקים וגדולים בתפיסת התקציב.

נתניהו, שיצטרך להכריע בקרוב בסוגיה, הבהיר כבר כמה פעמים בהתבטאויות פומביות כי הוא תומך בהגדלת תקציב הביטחון ופלוג הבהירה את עמדתה בעניין הגירעון. נתניהו יהיה הפוסק בסוגיה.

טיוטת הצעת התקציב אמורה להיות מופצת לעיון השרים כשבוע לפני הדיון, אולם כאמור, לפי שעה בשל המחלוקות ועד לא גובשו החומרים. ככל הנראה ידרשו כשתי ישיבות לפחות על מנת לאשר את ההצעה. לנוכח העובדה שבחודש הבא יחולו החגים, מתקצר משך הזמן שיינתן לממשלה לדון בהצעה.