פרמיית דוידי: מגל מפסידה - פימי מורווחת 60% "על הנייר"

קרן ההשקעות רכשה לפני כחודש וחצי את השליטה בחברת האבטחה - שרק בשבוע שעבר זינקה מנייתה ב-34%, על רקע השקת מוצר חדש ופרסום דוחות

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

3.5 דולרים היה המחיר למניית מגל בעסקה שבה רכשה קרן פימי את השליטה בחברת האבטחה. חודש וחצי חלף מאז, ומחיר המניה גבוה מ-5.5 דולרים - עלייה (ורווח "על הנייר" לקרן פימי) של כ-57%.

הקרן, אגב, טרם השלימה סופית את העסקה, וממתינה לאישורים אחרונים לכך. רק בשבוע שעבר זינקה המניה ב-34%, ועיקר העלייה הייתה ביום רביעי, על רקע השקת מוצר חדש, ובהמשך ביום שישי, לאחר פרסום הדוחות הכספיים. שווי השוק של החברה בנאסד"ק הוא 89 מיליון דולר.

מגל, בניהולו של איתן ליבנה, פעילה בשלושה תחומים: מערכות הגנה היקפיות, הכוללות חיישנים ומערכות שליטה; פרויקטים של אבטחה היקפית של מתקנים רגישים או אירועים מיוחדים; וסייבר, תחום חדש עבורה.

בסוף השבוע פרסמה החברה כאמור את דוחות הרבעון השני. ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-32.8% בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו ב-16.2 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2014 הגיעו ההכנסות ל-28.8 מיליון דולר, עלייה של 11.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

החברה עדיין אינה רווחית, כך שלפימי תהיה עבודה בהקשר של ייעול פעילות החברה. ברבעון השני רשמה מגל הפסד תפעולי של 601 אלף דולר, כך שההפסד התפעולי צומצם ב-44% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הגיע ההפסד התפעולי ל-2.9 מיליון דולר, גבוה ב-48% מההפסד התפעולי במחצית הראשונה ב-2013.

בשורה התחתונה, ההפסד הנקי העמיק גם ברמה הרבעונית - ב-66% ל-1.2 מיליון דולר - וגם ברמת המחצית, ב-76% ל-3.2 מיליון דולר. בקופת החברה היו בסוף הרבעון השני מזומנים והשקעות בהיקף 29.2 מיליון דולר.

"תוצאות הרבעון השני משקפות שיפור ניכר בהכנסות", אמר המנכ"ל ליבנה. "הגדלנו את ההוצאות התפעוליות שלנו, בעיקר בתחום המכירות והמו"פ, על רקע המשך ההשקעה בסייבר והשקת מוצרים חדשים. אנו מזהים הזדמנויות רבות בשוקי הקצה שלנו, ומתכננים לנצל אותן. אני ממשיך לצפות לצמיחה משמעותית במחצית השנייה לעומת המחצית הראשונה, דבר שיוביל לרווחיות", הוסיף ליבנה.

עוד לפני הדוחות קפצה המניה בשבוע שעבר בזכות הצגת מוצר חדש בתערוכה בסוף החודש, RoboGuard - רובוט שנע על מסילה לאורך גדר הגבול ומתריע על פלישות. הרובוט הצית את התלהבות המשקיעים, ובאותו יום מחזור המסחר היה גבוה כמעט פי 40 מיום רגיל.

מגל
 מגל