מסתמן: דרור טנקוס ישתלב בהנהלה הבכירה של פובליסיס

טנקוס, לשעבר בכיר בגיתם BBDO, אמור לשמש כסמנכ"ל במשרד הפרסום ליאו ברנט, אך בעתיד צפוי לקבל משרה בכירה יותר

יורם באומן / צלם: תמר מצפי
יורם באומן / צלם: תמר מצפי

דרור טנקוס, לשעבר בכיר במשרד הפרסום גיתם BBDO, צפוי להתמנות לתפקיד ניהולי בכיר בקבוצת פובליסיס - כך נודע ל"גלובס". בשלב זה מתקיים משא-ומתן מתקדם על שילובו של טנקוס בתפקיד סמנכ"ל בכיר במשרד ליאו ברנט.

מקורבים לקבוצה אומרים כי טנקוס, שנחשב לפרסומאי מוערך ומנוסה, היה אמור להתמנות לתפקיד בכיר יותר כבר עתה, אך בשל אילוצים שונים הוא יתבקש להסתפק בשלב זה בתפקיד ניהולי בדרגה נמוכה יותר, מתוך הבנה שזה ניתן לו רק כשלב מעבר לקראת מינוי בכיר יותר בהמשך.

על-פי הערכות, תוך שנים ספורות צפויים שינויים בצמרת הניהולית של קבוצת פובליסיס, אם בשל שינויים פרסונליים בדרגי המנכ"לים, או בשל חילופי דורות. גם יורם באומן צפוי בעתיד לפרוש מתפקיד היו"ר, ויש להניח כי פרישה כזאת תדחוף לתפקיד את יוסי לובטון - היום מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי ובעל המניות היחיד מבין המנכ"לים שבקבוצה.

טנקוס עבד בבאומן-בר-ריבנאי בתחילת הקריירה שלו, והצטרף לגיתם לפני 7 שנים עם מינויה של מיכל המאירי לתפקיד מנכ"לית. היתרון העיקרי שלו הוא בתחום ניהול הלקוחות, וזה גם התפקיד שבו החזיק ברוב הקדנציה שלו בגיתם.

עם חילופי המנהלים בגיתם - פרישתה של מיכל המאירי ומינוים של עידו הר-טוב ועמית לבני לתפקיד מנכ"לים משותפים - הגיעה גם פרישה של טנקוס מהמשרד.

הצעד הבא המתבקש בקריירה שלו הוא ניהול בדרג הבכיר ביותר, ואכן הוא קיבל פניות ממספר משרדים בינוניים וקטנים להשתלב בהם בתפקידי מנכ"ל או שותף.

קבוצה בעלת 3 זרועות

פובליסיס ישראל בנויה בתחום הפרסום כקבוצה בעלת 3 זרועות הכפופות כולן ליו"ר יורם באומן. המשרד הגדול והמוביל הוא באומן-בר-ריבנאי.

המשרד השני מבחינת סדרי גודל הוא ליאו ברנט, שהוא למעשה רגב-קויצקי בגלגול חדש. פובליסיס הפכה לבעלת השליטה בו כחלק מהעסקה הכוללת שנעשתה עם באומן-בר-ריבנאי שהחזיק בו בעבר. את המשרד מנהל כיום גיא קלנר. בהתנהלות המזכירה מאוד את זאת המתרחשת כעת עם טנקוס, הוא הצטרף לקבוצה כמנהל פיתוח עסקי וכחלק מהעתודה הניהולית, אך בטווח של חודשים הפך למנכ"ל ליאו ברנט. המשרד שומר על יציבות ומתקדם בהדרגה בדירוג משרדי הפרסום הגדולים.

הזרוע השלישית היא פובליסיס ישראל, שלפחות בשנים האחרונות היא החולייה החלשה של הקבוצה בארץ. המשרד, שהתחיל את דרכו כגלר-נסיס, עבר תקופה לא פשוטה של אובדן תקציבים - זאת למרות שמיזג אל תוכו את משרד הפרסום אריאלי. עם הפקדת מושכות הקבוצה בידי יורם באומן מונה ארי מלמוד לתפקיד המנכ"ל, ולמשרד גויס כוח ניהולי צעיר שאמור היה לייצר שינוי במגמה. למרות זאת, במשך תקופה ארוכה המשרד לא הצליח להתאושש, ורק בחודשים האחרונים החל להירשם שינוי במגמה.

את תגובת יורם באומן לא ניתן היה להשיג. טנקוס סירב להגיב לדברים.