תיק המניות המומלץ של מנכ"ל קבין בית השקעות

רן קבין, מנכ"ל קבין בית השקעות, ממליץ להיחשף לשוק המקומי "דרך תעודות סל על המדדים המובילים - ת"א 100 והבנקים"

רן קבין / צילום: תמר מצפי
רן קבין / צילום: תמר מצפי

שוק ההון האמריקאי רושם רמות שיא, ובקבין בית השקעות בוחרים למקד את השקעתם בשוק זה, ומציגים תיק השקעות מנייתי השם דגש על שוק המניות בארה"ב, שם הם מזהים פוטנציאל ניכר בהשקעה.

"שוק המניות האמריקאי ממשיך להיות החלופה המועדפת מבחינת יחסי סיכוי-סיכון", סבורים בקבין בית השקעות, "אנחנו עדיין מזהים שם הזדמנויות".

רן קבין, מנכ"ל בית ההשקעות, מציין כי "ברמת המאקרו, הכלכלה האמריקאית מציגה שיפור עקבי בנתוני התעסוקה בפרט, ובכלל הנתונים. האבטלה יורדת בהדרגה, משרות חדשות נוספות למשק, וההערכה היא שבהמשך תהיה לכך השפעה חיובית גם על גובה השכר.

"במקביל, הצמיחה במשק האמריקאי גם היא משתפרת", הוא מוסיף, "ולמרות צמיחה שלילית ברבעון הראשון, של מינוס 2.9%, ככל הנראה בהשפעת החורף הקשה, ברבעון השני כבר ראינו צמיחה חיובית מרשימה של 4.2%".

קבין מציין עוד כי "הריבית הנמוכה מעודדת פירמות לקחת בהדרגה יותר אשראי, ובמקביל דוחפת יותר ויותר משקיעים לבורסה, בין היתר בשל היעדר אלטרנטיבות. ברמת המיקרו, ניתן להבחין שבסך הכול החברות מציגות צמיחה נאה ברווחים, כך שהמניות עולות במקביל לשיפור בתוצאות, וזה מצב יחסית בריא".

על רקע הדברים הללו, קבין סבור כי "על אף העליות בשווקים, מחירי המניות עדיין סבירים". הוא מדגיש כי "מצד אחד, השיפור בכלכלה משמעותו שיפור ברווחי החברות, וזה כוח שפועל באופן חיובי על שוק המניות. מצד שני, העלאת ריבית פוגעת כמעט בכל סוגי הנכסים ומושכת אותם כלפי מטה".

להערכת קבין, "עבור שוק המניות הכוח החשוב יותר הוא הכוח הראשון, כלומר השיפור בכלכלה. העלאת ריבית תפעל כאן כגורם מקזז שימתן את קצב העליות בשוק המניות, אבל לא ימנע אותן".

"לעומת זאת", הוא מוסיף, "שוק איגרות החוב בארה"ב צפוי להיות מושפע יותר מהכוח של עליית הריבית, ולכן השקעה באג"ח נראית לנו כיום פחות אטרקטיבית".

עוד מוסיף קבין על שוק המניות האמריקאי כי "המגוון העצום של מניות, היקפי המסחר הגדולים, והעובדה שארה"ב נמצאת כבר היום במסלול של חזרה לצמיחה, מחזקים את האינסנטיב להשקיע שם". כן הוא מציין כי "קיימת סבירות גבוהה שכאשר תתחיל העלאת הריבית בארה"ב, הדבר יחזק את הדולר מול המטבעות האחרים וגם מול השקל, וזה יתרון נוסף של השקעה בשוק האמריקאי". בהתאם לתפיסה זו, בקבין בית השקעות סבורים כי בבניית תיק השקעות מנייתי יש להקצות 70% ממנו לשוק האמריקאי, ואת היתרה בחלוקה שווה בין השוק המקומי לאירופי.

"בכלכלה הישראלית יש לא מעט קשיים"

בהתייחסו לשוק המקומי, אומר קבין כי "הכלכלה הישראלית היא בעלת פוטנציאל, אבל נכון לעכשיו נראה שיש בה לא מעט קשיים, שיוצרים האטה בצמיחה. אמנם הריבית הנמוכה תתמוך בבורסה המקומית, אך לא בטוח שזה מספיק".

קבין סבור כי "לשוק המקומי עדיף להיחשף דרך תעודות סל על המדדים המובילים - על ת"א 100 ועל מדד הבנקים".

בעניין השוק באירופה, הוא מציין כי "הכלכלה האירופית עדיין חלשה, אבל להערכתנו הרע מכול כבר עבר, ובסופו של דבר אנחנו מצפים שהצעדים שהבנק המרכזי שם נוקט ישפיעו לחיוב גם על הכלכלה וגם על הבורסה".

במבט סקטוריאלי על ענפים מעניינים להשקעה בארה"ב, מציינים בקבין בית השקעות את ענפי הפיננסים והצריכה הפרטית, וכן את הטכנולוגיה. "סקטור הפיננסים צפוי ליהנות מעליית ריבית שתתרחש בשנה הבאה", אומר קבין, "מאחר שהבנקים מסוגלים לייצר רווחים גדולים יותר בסביבת ריבית נורמלית. הסקטורים שקשורים בצריכה אמורים להתחזק, ככל שמצב שוק התעסוקה ישתפר והביטחון ותחושת העושר יחזרו לצרכנים. להערכתנו, אנחנו לא רחוקים מהנקודה הזו".

בעניין חברות הטכנולוגיה, קבין סבור כי סקטור זה "ימשיך להציג ביצועים טובים על רקע תימחור סביר ותוצאות טובות של חברות טכנולוגיה רבות". עוד להערכתו, "החורף הקשה שהיה בשנה שעברה, והחולשה ברבעון הרביעי של 2013 ובראשון של 2014, יקלו על הרבה מאוד חברות להציג צמיחה מול אותם רבעונים".

המלצות רן קובין 8.9.14
 המלצות רן קובין 8.9.14

רן קובין עושה שוק 8.9.14
 רן קובין עושה שוק 8.9.14