"ערב אדום": מכירה פומבית של אמנות למען ילדי הדרום

המכירה השנתית של סותבי'ס, תחת הכותרת "ערב אדום", נועדה לגייס כספים להקמת בתי ספר ומועדוני כדורגל ביישובי הדרום ועוטף עזה

יצירתו של צדוק בן דוד, פסל אלומיניום בצביעת יד, של פרח אמנון ותמר בגובה 132 ס"מ, מוצגת בימים אלה בבית סותבי'ס בתל-אביב, לקראת המכירה הפומבית שיערוך בית המכירות למען מפעלות חינוך וחברה, ביום שלישי הבא (16.9). פסלו של בן דוד מוערך במחיר התחלתי של 50 אלף דולר. לצידו עבודות מרשימות של אמנים מהשורה הראשונה, כסיגלית לנדאו, גידי רובין, פבל וולברג, מאיה גולד, מלאני דניאל, מיכאל (מישה) רפפורט, ספנסר טוניק, ציבי גבע ואחרים.

המכירה השנתית, תחת הכותרת "ערב אדום", נועדה לגייס כספים להקמת בתי ספר ומועדונים לכדורגל ביישובי הדרום ועוטף עזה - באשדוד, באשקלון, באופקים ובשדרות, וכן בקיבוצים - לחיזוק הילדים בעקבות שנים של מתח שהגיעו לשיא חדש במבצע צוק איתן.

את מפעלות חינוך וחברה יסדו לפני 17 שנה סמי סגול, מושיק תאומים ומוטי אורנשטיין, בעת שהיו בעליו של מועדון הכדורגל הפועל תל-אביב. עד היום למדו במסגרתו כ-300 אלף חניכים.

"השילוב הנפלא של ספורט, לימודים עיוניים, תרומה לקהילה ומפגש בין קבוצות שונות בחברה הישראלית הוכיח את עצמו כגורם מעצב לאדם ולסביבתו. במפעלות חינוך וחברה נעשה שימוש באהבה לכדורגל כמנוף חברתי וגשר להבנה בין המרכיבים השונים בחברה הישראלית", כותב יו"ר העמותה, חבר הכנסת לשעבר אברהם בורג. "ה'עסקה' היא פשוטה: הילד מקבל זמן משחק כדורגל, כולל מאמן, מדים וקבוצה, ובתמורה מעניק מזמנו בהכנת שיעורי בית, נוכחות בשיעורי העשרה והשתתפות בפעילויות חברתיות".

בורג הוא שינהל את המכירה הפומבית, שמשמשת כאחד המקורות העיקריים למימון פעילות העמותה. מחירי העבודות ההתחלתיים, המופיעים בקטלוג המכירה שהוציא סותבי'ס, נעים בין 3,000 דולר ליצירה של ציבי גבע ל-50 אלף דולר לפסלו של בן דוד. האמנים שתרמו את עבודותיהם יקבלו 25% מההכנסה, אך חלקם תורמים את מלוא ההכנסות לעמותה. כל הגופים המשתתפים ותומכים במכירה, סותבי'ס והגלריות לאמנות עושים זאת ללא תמורה.

סותבי'ס, יהודה הלוי 11 תל-אביב, א'-ה' 9:30-13:00, ו' 9:00-13:00. הכניסה חופשית