הדולר היציג התחזק בכ-0.1%; "ההתנגדות הבאה - 3.65 ש'"

הדולר עלה לרמה של ל-3.614 שקלים; האירו היציג עלה בכ-0.6% ל-4.68 שקלים ■ FXCM ישראל: הדולר מתחזק על רקע ההערכות כי הבנק הפדרלי יבצע העלאת ריבית מוקדם מהצפוי

ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס
ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס

הדולר לא עוצר: לאחר שכבש השבוע את רף ה-3.6 שקלים וטיפס לשיא של שנה, המטבע האמריקאי המשיך לעלות היום (ד') ב-0.1% כאשר שערו היציג נקבע על 3.614 שקלים. האירו היציג עלה בכ-0.6% ל-4.68 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר "הדולר-שקל ביצע עוד דחיפה מעלה. הגורמים לעלייה נובעים בעיקר מהתחזקותו של הדולר בעולם, כאשר מדד הדולר נסחר ברמתו הגבוהה ביותר מזה 14 חודשים. מה שהניע את הדולר מעלה ביממה האחרונה היה שוב תמחור של העלאת ריבית קרובה, וזאת לאחר שמתוך סקר שערך הפד של סן פרנסיסקו אתמול נרמז כי ייתכן שהמשקיעים טועים בהערכתם לגבי מועד העלאת הריבית וכי ייתכן כי היא תהיה מוקדמת מכפי שמצפים בשוק. גם החולשה של המטבעות האירופיים, השטרלינג והאירו, תורמת לחוזקו של הדולר בעולם.

"ברמה הטכנית, האינדיקטורים מלמדים כבר על מצב של קניית יתר, וזאת לאחר שהצמד טיפס כבר יותר מ-23 אגורות מהתחתית. ואולם, הגורמים בשוק תומכים כעת בהמשך המומנטום העולה. רמת ההתנגדות הבאה ניצבת ב-3.65 שקלים. ירידה מתחת ל-3.6 שקלים עשויה לתת את האות לתיקון".

יוסי פריימן מפריקו העריך כי "תנועת השערים החדה מתקרבת לשלב של תיקון שערים במסגרת המגמה הפרו-דולרית, דבר התוחם את תנועת הדולר בטווח הקצר 3.58 עד 3.66 שקלים".