על המסלול: אלה הטרנדים שנחזו בשבוע האופנה של ניו-יורק

אם לשפוט על-פי המסלול הניו-יורקי, הרוח האוריינטלית ממשיכה לנשב היטב גם בקולקציית אביב-קיץ 2015, לצד מגמות מוכרות אחרות כמו שקיפות, הדפסים גראפיים וצבעוניות תוססת

קרולינה הררה / צילום: רויטרס
קרולינה הררה / צילום: רויטרס

ג'ייסון וו: הגל האסייתי החדש

הכותרת של היום היא ללא ספק שהמעצב הצעיר ג'ייסון וו מכר את השליטה במותג שלו לחברת ההשקעות InterLuxe. בשלב הבא, מתוכננת להיפתח חנות דגל ראשונה למותג וקו האביזרים יורחב. בין אם מדובר בשיקולים מסחריים פרקטיים ובין אם לא, הקולקציה האביבית שהציג וו על המסלול הייתה מאופקת ואלגנטית להפליא, מונוכרומטית ונטולת גימיקים מקושקשים, שהוכיחה שהוא החליט ללכת על בטוח. אך מעבר לעניין האישי, ההצלחה האדירה של וו, המעצב ממוצא טייוואני, היא גם סימבולית לחלוטין במונחים גלובליים-חברתיים. בשנים האחרונות, שמות של מעצבים אסייתיים התבססו היטב על מסלולי האופנה בעולם, וגל חדש של מעצבים באסיה כבר מקווה ללכת בעקבותיהם.

ג'ייסון וו / צילום: רויטרס
 ג'ייסון וו / צילום: רויטרס

ויקטוריה בקהאם: שיכרון חושים

מאז שמלות החול שהשיקו את הקריירה שלה כמעצבת, לפני 9 עונות, בקהאם עשתה כברת דרך מרשימה ביותר. הפעם, כותפות וכיסים מעוצבים ליוו את הקולקציה, עם חגורות עור בצבעים מנוגדים שהושחלו לתוך חריצים בצדדים של מעילים וז'קטים והדגישו את האופי הקפדני של הבגדים ואת צלליתם המדויקת. בהמשך החודש, בקהאם צפויה לפתוח את חנות הדגל הראשונה שלה ברחוב דובר היוקרתי בלונדון.

ויקטוריה בקהאם / צילום: רויטרס
 ויקטוריה בקהאם / צילום: רויטרס

טומי הילפיגר: גירסת הוודסטוק

בהשראת הפסטיבלים של שנות ה-60 וה-70 (מעילי דש כפול ומכנסיים מתרחבים), המעצב הכול-אמריקאי הציג שלל פריטים בצבעים המוכרים של המותג, אם כי בסגנון נועז יותר. המראה המוכר והקלאסי של הילפיגר מקבל טוויסט רוקיסטי - כמו חולצת הפסים הלבנה בסגנון דרום צרפת, שמעוטרת בגימור גדילים מוזהבים ותפורה מבד קליל ואוורירי. חלק מהפריטים אף לוו בעיטורים בסגנון מדי צבא משנות ה-60, כקריצה לסגנון התיאטרלי של האלבום "סרג'נט פפר". לצד אלה, הופיעה גם סדרה מרשימה של שמלות שיפון שקופות ממשי צבעוני, שעליהן הדפסים גרפיים עליזים שצייר אמן הקעקועים פרננדו לאון, כמחווה לעטיפות התקליטים הפסיכדליות של התקופה, שהתכתבו עם האווירה הרוקנרולית.

קרולינה הררה: ערב בא

אף שפרחים הם סימן ההיכר של קרולינה הררה בקולקציות האביב, הפעם זה נראה שונה, מפתיע ויוצא דופן. הררה לקחה את זה צעד אחד קדימה עם ציורים יפים וגדולים של פריחה שנראו, בזכות הטכנולוגיה והבדים, כתלת-ממדיים על גבי השמלות, כמו למשל רקמות מרובעות ומלבניות, התפורות על שמלת כדור. כמי שמעדיפה ללכת בדרך כלל על בטוח, אין ספק שמדובר בקולקציה אוונגרדית מוצלחת במיוחד.

קרולינה הררה / צילום: רויטרס
 קרולינה הררה / צילום: רויטרס

מוניק לולייה: שיא הרומנטיקה

המעצבת שמתמחה בשמלות הערב היפות, שוב מצליחה לרגש, עם אוסף של שמלות ערב פרחוניות, או לסירוגין עמוסות בפאייטים עדינים. מתחת לכל חצאית הייתה קשת של שכבות טול בגווני סורבה, שיצרה את אותו אפקט רב-ממדי כזריחת השמש. אך למעשה הפעם, אוסף שמלות הערב היה העניין המשני, כשהמעצבת הציגה לראשונה גם שמלות אלגנטיות יפות ליומיום, כמו שמלת ניאופרן המודפסת עם נוף זריחה מנצנץ. את ההשראה לקולקציה כולה קיבלה מביקורה האחרון באיי הבהאמה.

מוניק לולייה / צילום: רויטרס
 מוניק לולייה / צילום: רויטרס

אלון ליבנה: הגרסה המקומית

זו כבר הפעם הרביעית ברציפות שבה מעצב האופנה הישראלי מציג בשבוע האופנה בניו-יורק, והוא כנראה ההוכחה הקלאסית לעד כמה העניין יכול להוות נקודת זינוק כשאתה מצויד בהרבה כישרון וחזון עיצובי מקורי שאין לאף אחד אחר. ביונסה, ליידי גאגא, פריס הילטון, טיירה בנקס, קים קרדשיאן וג'ניפר לופז כבר לבשו אותו, מה שהפך את ליבנה למעצב נחשק בעל שם עולמי. הפעם ההשראה לקולקציה הארכיטקטונית (המאפיינת תדיר את עיצוביו של לבנה), לקוחה מעבודותיו של האדריכל מיכל הנסמאייר, וחשוב לציין גם את שיתוף הפעולה המבורך של ליבנה עם מעצבת הנעליים שני לקס שאחראית על הנעליים בתצוגה.