שופרסל סוגרת 4 סניפים של רשת הדיסקאונט "יש"

שופרסל ממשיכה בהתייעלות: מבקשת לסגור גם את סניף שופרסל דיל בעין המפרץ ותנסה למכור פעילות סניפים אלה ■ סניף רננים יקטן משמעותית

רשת שופרסל מצמצמת את פריסת תת-הרשת "יש" ו"יש חסד". ל"גלובס" נודע כי הרשת מתכננת לסגור 4 סניפים בתת-הרשת. מדובר בסניף "יש חסד" בבאר-שבע, סניף "יש" בביל"ו, סניף "יש" בעכו וסניף "יש חסד" בנתיבות.

עוד נודע כי שופרסל מבקשת לסגור גם את סניף שופרסל דיל בעין המפרץ בצפון. בשופרסל ינסו למכור את פעילות אותם סניפים.

עוד נודע כי שופרסל תצמצם בקרוב את שטח המכירה של סניף שופרסל דיל בקניון רננים ברעננה. הסניף, שגודלו כיום 7,700 מ"ר, יקטן ל-3,100 מ"ר בלבד - צמצום של 60% ברצפת המכירה.

הסניף ששופרסל מתכננת לסגור בבאר-שבע הוא סניף שהרשת רכשה דרך הסכם שכירות מאיש העסקים אלי להב. להב היה יזם המתחם ופתח בעצמו סניף סופרמרקט בגודל של 12 אלף מ"ר תחת השם "חוצות להב". מספר חודשים אחרי שהסופרמרקט נפתח, הוא העביר את הסניף לשופרסל דרך חוזה שכירות ארוך-טווח.

לדברי להב, שופרסל השכירה את הסניף ל-8 שנים ולאחר מכן האריכה פעמיים את השכירות בסך-הכול ל-12 שנה נוספות. מכאן שלשופרסל יש הסכם שכירות במקום ל-5 שנים נוספות לפחות.

יצוין כי רשתות השיווק מתקשות במיוחד להפעיל ברווחיות סניפים שגודלם מעל ל-5,000 מ"ר.

תכנון לסגור 15 סניפים

רשת שופרסל מונה היום 279 סניפים, ש-55 מתוכם הם סניפי רשת "יש", ו-13 מתוכם הם סניפי "יש חסד".

רשת "יש" הושקה על-ידי שופרסל על סניפי רשת "אלף", לאחר ששופרסל רכשה את חלקם (50%) של שותפיה ברשת "אלף", אברום-משה מרגלית, אריה בוים ויהודה לניאדו. השלושה הקימו את רשת "אושר עד", שהיא מתחרה ישירה לרשת "יש".

צמצום פריסתה של רשת הדיסקאונט "יש" ויתר המהלכים לעיל הם חלק מתוכנית ההתייעלות של שופרסל, שבמסגרתה היא מתכננת לסגור כ-15 סניפים ולצמצם שטחי מכירה של סניפים גדולים קיימים. מהלך זה יסב לה הפסד של 112 מיליון שקל.

תוכנית ההתייעלות בשופרסל מגיעה לאחר רבעון שני קשה במיוחד לרשת השיווק הגדולה בישראל. שופרסל חתמה את הרבעון השני השנה עם הפסד ענק של 157 מיליון שקל, שמציב סימן-שאלה גדול באשר לתוצאותיה גם בעתיד.

בסך-הכול, בגין תוכנית ההתייעלות רשמה רשת שופרסל במהלך הרבעון השני של השנה הוצאות תפעוליות חד-פעמיות בהיקף של 211 מיליון שקל, דבר שפגע קשות בתוצאותיה והוביל לשורה התחתונה העגומה.

עם זאת, חשוב לציין כי גם ללא הוצאות אלה, הביצועים של שופרסל אינם מזהירים, בלשון המעטה.

משופרסל נמסר בתגובה: "במסגרת תוכנית התייעלות הנדל"ן של החברה יש כוונה להקטין ולסגור מספר סניפים ובתוכם גם סניפים של פורמט 'יש'".