בעוד כשבועיים: קבינט הדיור יתכנס בפעם ה-12

ב-22 לספטמבר עתיד להתכנס קבינט הדיור ולדון ביעדי שיווק הקרקעות למגורים ע"י המדינה בשנים 2015-2016 ובמצוקת הדיור של המגזר הערבי ובני המיעוטים, בין היתר

יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי
יאיר לפיד / צילום: תמר מצפי

בזמן שמע"מ בשיעור אפס מתקדם לאיטו בועדת הכספים של הכנסת ובינתיים מחירי הדירות ממשיכים לעלות עתיד להתכנס קבינט הדיור בעוד כשבועיים ב-22 לספטמבר, כך נודע ל"גלובס". עוד נודע ל"גלובס" כי ישיבת הקבינט מתוכננת לעסוק בשורה של נושאים בניהם יעדי שיווק הקרקעות למגורים על ידי המדינה בשנים 2015-2016, אישור רשימת מתחמי המגורים בהם תתחיל לפעול הוועדה הארצית לתכניות מועדפות לדיור (הותמ"ל) וגם מילוי חובה אישית אליה התחייב שר האוצר, יאיר לפיד, בישיבה הראשונה של ועדת הכספים של הכנסת שדנה במע"מ אפס - לקיים דיון במצוקת הדיור של המגזר הערבי ובני המיעוטים.

נזכיר שיעדי השיווק שקבעה תוכנית הדיור הממשלתית שאושרה בקבינט הדיור לשנים 2013-2014 קבעה כי על המדינה לשיווק לפחות 25 אלף יחידות דיור בשנה. על פי המגמה המבוקשת של הגדלת ההיצע צפויים יעדי שיווק הקרקע לשנים 2015-2016 לעמוד על רף גבוה יותר כאשר הסכמי הגג שחתמה המדינה מול הראשויות המקומיות עתידים לתמוך בכך. נזכיר שעד כה נחתמו הסכמי גג מול ארבע רשויות - קריית גת, מודיעין-מכבים-רעות, ראש העין וקריית ביאליק שעתידים להניב בשנים הקרובות כ-42 אלף יחידות דיור. על פי מתווה שאישרה בעבר מועצת מקרקעי ישראל, בהמשך עתידים להיחתם הסכמי גג גם עם ראשון לציון, אשקלון, באר שבע, ירושלים, יבנה, הרצליה, וחיפה ועל פי התוכנית יקודמו במסגרת כל הסכמי הגג יחד שיווק של כ-100 אלף יחידות דיור בשנים הבאות.

ישיבה זו של קבינט הדיור תהיה הישיבה ה-12 במספר שתתכנס מאז הוקמה הממשלה בחודש מארס 2013. בממוצע התכנס הקבינט מידי חודש וחצי מאז הוקם. כזכור, הישיבה הראשונה של קבינט הדיור בראשותו של שר האוצר יאיר לפיד התכנסה ב-22 למאי 2013 אז הוצגה תוכנית הדיור הלאומית, הוחלט על הקמת מטה דיור וגם קודמה תוכניתו של שר האוצר לבניית 150 אלף דירות להשכרה בעשור הקרוב.

כאמור, בישיבת קבינט הדיור יעלו לאישור מתחמי הפיתוח הראשונים בהם תעסוק הותמ"ל. כפי שנחשף ב"גלובס" לפני כחודש מדובר בשבעה מתחמים עם פוטנציאל בינוי של כ-72 אלף יחידות דיור מתוכן כ-21.6 אלף יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בקרית גת, רמת השרון, ג'דדה מכר, פתח תקווה, רמת גן ועוד. צעד לראשון לקראת פעילות הותמ"ל אושר אתמול כאשר המועצה הארצית לתכנון ובניה בחרה את נציגי המועצה שיהיו חברים בותמ"ל - ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, ראש עיריית אלית מאיר הלוי וראש המועצה האזורית אשכול חיים ילין.