מיני מבחן דרכים: רנו מגאן סטיישן - כמו משפחתית אירופית

הרנו מגאן סטיישן מודל 2014 שייכת לליין המשפחתיות של רנו שעבר מתיחת פנים ושדרוג בשנה שעברה. חיצונית השינוי קל, אך מבורך

אנתרופולוג שיחקור את שוק הרכב המקומי עשוי למצוא הקבלה בין הפריחה המחודשת של הסטיישנים לבין נחיתת איקאה בישראל. מלבד מכוניות מסחריות ייעודיות וכמה רכבי פנאי מגודלים, הסטיישנים הם היחידים שיכולים להתמודד עם קופסאות הקרטון המפלצתיות של המותג השוודי מבלי לגרום נזק לשמשה הקדמית, או לערוף ראש של נוסע אקראי במושב הקדמי.

הסטיישנים, אמרנו לא פעם, מעניקים תמורה טובה יותר לכסף והרבה יותר שימושיות ממשפחתיות בתצורת שלוש קופסאות, כלומר שתא המטען שלהן נפרד. בסוף השבוע שבו התארחה אצלנו המגאן סטיישן המחודשת היא לא נחה לרגע: קמפינג משפחתי, הובלת חיית מחמד מגודלת, שינוע מטענים בגודל חריג, וכמובן הובלת רהיטים להרכבה עצמית שאורכם כאורך הגלות.

הרנו מגאן סטיישן מודל 2014 שייכת לליין המשפחתיות של רנו שעבר מתיחת פנים ושדרוג בשנה שעברה. חיצונית השינוי קל, אך מבורך. ה"שפם" הצרפתי המהודר שעיטר את החזית פינה את מקומו לעיצוב סולידי יותר, עם פנסי חזית רבועים ורחבים, פגושים מוצקים ופנסי LED אופנתיים. תא הנוסעים עבר שדרוג שקט אך מורגש בכל הנוגע לאיכות הייצור, לאיכות חומרי הדיפון והריפוד ולבידוד הרעשים.

מרחב הפנים, כבעבר, עצום. שלושה מבוגרים בגובה 1.9 מטרים יכולים לשבת מאחור ולמתוח את רגליים ללא קושי. כאשר המושב האחורי מקופל, נוצר משטח הטענה בנפח 1,600 ליטר, שיכול לאכלס מטענים באורך של יותר מ-2 מטרים.

החידוש המרכזי במודל 2014 הוא אימוץ מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין חדש, שמייצר 130 כ"ס ומומנט של 21 קג"מ, ומשודך לתיבה כפולת המצמדים החדשה של רנו. פולקסווגן החלה את הטרנד האירופי של מנועי טורבו-בנזין קטנים, וכיום כל היצרנים מצטרפים אליה. המנוע של רנו מייצר דחף בריא כבר מסל"ד נמוך, שומר על מומנטום בעליות ארוכות (אם כי במחיר של עלייה משמעותית בדציבלים) עם מטען ונוסעים, משייט ללא מאמץ במהירויות גבוהות על הכביש המהיר ומחזיר צריכת דלק שנעה סביבות 14 קילומטר לליטר בתנאי אמת. בשום מקרה לא התגעגענו למנוע ה-1.6 ליטר הקולני וקצר הנשימה של המגאן היוצאת.

גם התיבה כפולת המצמדים היא קפיצת דרך רצינית לעומת התיבה האוטומטית הפרימיטיבית של המכונית הקודמת. היא מורידה הילוכים בזריזות ומאפשרת למנוע לנצל היטב את כוחו, אם כי כדרכן של תיבות כאלה יש לה שיגיונות משלה, כמו תגובה מעט קופצנית בפקקים. המנוע והגיר ארוזים היטב בשלדה מצוינת, שסופגת זעזועים ברמה גבוהה מאוד ומאפשרת נהיגה נמרצת על כבישים מפותלים, אם כי יש הגאים חדים ומדויקים יותר בשוק.

המגאן סטיישן 1.2 ליטר עולה 128 אלף שקל לפני מבצעים והנחות - כמו הפלואנס 1.6 ליטר, אך היא עולה על הפלואנס בכל היבט כמעט, ומעניקה איכויות של משפחתית אירופית מהדור האחרון ואטרקטיביות גם בשוק עמוס בסטיישנים.