בשל השריפה: הממשלה השביתה את המתקן של בזן בחיפה

המשרד להגנת הסביבה: אף שלא נרשם כל סיכון סביבתי בתקלה שאירעה במתקן, הוחלט כי בשל התקלות הרבות לאחרונה, על בזן להשביתו" ■ בזן: "פופוליזם זול. ממילא התחייבנו שלא להפעיל את המתקן עד שנציג לקחים מהאירוע"

בית זיקוק מפרץ חיפה / צילום: איל יצהר
בית זיקוק מפרץ חיפה / צילום: איל יצהר

בעקבות שריפה שאירעה השבוע במקום, הודיע היום (ו') המשרד להגנת הסביבה כי הוא אוסר על הפעלת מתקן הזיקוק המרכזי של בזן בחיפה.

במשרד הדגישו היום שאף שלא נרשם כל סיכון סביבתי בתקלה שאירעה במתקן, הוחלט כי בשל התקלות הרבות לאחרונה, על בזן להשביתו ולחדש את הפעילות רק לאחר שיוגש תחקיר מקיף אשר ייבחן על ידי המשרד. "לא נתפשר על איכות האוויר ובטיחות תושבי מפרץ חיפה", נמסר מהמשרד.

בבתי הזיקוק תקפו את ההחלטה, וטענו כי "מדובר בפופוליזם זול של המשרד להגנת הסביבה, המנסה ליצור רעש על אירוע שכלל לא היה סביבתי. ועדת בדיקה פנימית שלנו תציג לקחי מהאירוע כבר ביום ראשון או שני הקרובים ועד אז ממילא התחייבנו שלא להפעיל את מתקן הפצחן המימני".

בזן דיווחה ביום ראשון האחרון לבורסה על התקלה במידן (מתקן הפצחן המימני) ומניות החברה נפלו בכ-4% באותו יום מסחר. ההערכה השמרנית שנמסרה בדיווח למשקיעים בבורסה הייתה כי השינוי בתהליך הזיקוק בגלל הדממת מתקן המידן עמדה על הפסד שעלול לנוע בין 8 ל-10 מיליון דולר.

באופן רשמי נמסר מבזן כי "לקראת הפעלת מתקן המידן תוצאות הבדיקה של החברה יוצגו למשרד להגנת הסביבה במלואן. צר לנו על ההודעה של המשרד. החברה ציינה כי שאר מתקני הקבוצה לרבות כל מתקני הזיקוק פועלים כסדרם".