ראש ה-CIA לשעבר: "תקיפת דאע"ש מהאוויר - כמו מין מזדמן"

"נדמה כאילו זה מספיק עם מעט מחויבות", הוא אמר - והדגיש כי אין לשלול תקיפה קרקעית ■ דבריו עוררו סערה בשל הביטוי בו בחר להשתמש

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ברק אובמה הצהיר כי יטפל ביד קשה בארגון הרצחני דאע"ש - אך נראה שכבר מבית הביקורת נגדו גוברת על אופן התקיפה.

"הסתמכות על כוח אווירי זה כוח משיכה כמו של מין מזדמן - זה נדמה כאילו זה מספיק אבל עם מעט מאוד מחויבות, אנחנו צריכים להיזהר מאסטרטגיה של כוח אווירי בלבד", אמר הגנרל מייקל היידן שהיה ראש ה-CIA וחיל האוויר האמריקאי.

לדברי היידן, שדבריו צוטטו בכלי תקשורת בארה"ב לאחר שהתראיין למגזין ביטחוני, אין לשלול על הסף שימוש בכוחות קרקעיים כי זה מראה למדינות העולם שוושינגטון אינה מחויבת מספיק לכל הקשור בארגון הטרור דאע"ש.

דבריו של היידן והדוגמה שנתן, עוררה סערה רבה ברשתות החברתיות בארה"ב, זאת אחר שבחר להשתמש דווקא במילים "מין מזדמן" - כדי להדגים את הפעולה האווירית.

סקר: 64% בעד תוכנית אובמה

למרות דבריו, סקר שפורסם הלילה בסוכנות הידיעות רויטרס מצביע על כך שרוב האמריקאים בעד תקיפה מהאוויר בלבד של ארגון המדינה האסלאמית. על-פי הסקר 64% מהאמריקאים תומכים בתוכנית של הנשיא אובמה לתקיפה מהאוויר של מטרות דאעש, בעוד 21% התנגדו ואילו 16% לא השיבו.

אובמה עצמו הצהיר אמש כי הוא משוכנע שהמדיניות שלו היא זו שתצליח לחסל את ארגון המדינה האסלאמית. "האיום הזה הביא לכך שהעולם מבין את הצורך בחיסול הקיצונים האלה שאין להם מקום במאה ה-21", הוא אמר במהלך אירוע התרמה.