מגדילים סיכון: גיוסים של כ-170 מ' ש' בקרנות המנייתיות

למרות המימושים ברוב מדדי האג"ח והמניות, תעשיית קרנות הנאמנות המסורתיות רשמה בשבוע שעבר גיוסים של כ-1.6 מיליארד שקל

בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה החדש / צילום: תמר מצפי

למרות המימושים ברוב מדדי האג"ח והמניות, תעשיית קרנות הנאמנות המסורתיות רשמה בשבוע שעבר גיוסים של כ-1.6 מיליארד שקל. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', גייסו כ-770 מיליון שקל - ירידה של כ-10% בקצב הגיוסים הממוצע ביחס לשבוע הקודם.

אגרות החוב הקונצרניות נסחרו בשבוע שעבר במגמה שלילית - מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו ירידות שערים מתונות של עד כ-0.15%. בעקבות כך, הקרנות הקונצרניות סבלו מטפטוף יומיומי של פדיונות ואיבדו בסיכום שבועי כ-110 מיליון שקל, למרות ואחרי גיוסים של כ-30 מיליון שקל דרך הקרנות המחקות.

הקרנות המנייתיות סיכמו את השבוע עם גיוסים של כ-170 מיליון שקל, שזו ירידה של כ-30% בקצב הגיוסים הממוצע ביחס לשבוע הקודם. קרנות מניות בחו"ל מובילות את הגיוסים מתחילת החודש עם כ-280 מיליון שקל, מתוכם 110 מיליון שקל דרך הקרנות המחקות. קרנות מניות בישראל וגמישות גייסו מתחילת החודש כ-90 מיליון שקל, כ-2/3 מתוכם בקרנות המחקות.

מדד האג"ח ממשלתי כללי רשם בשבוע שעבר תשואה שלילית של 0.3% בהובלת השחרים הארוכים שירדו בכ-0.8%. למרות זאת, קרנות אג"ח מדינה המשיכו לגייס: כ-530 מיליון שקל - ירידה של כ-40% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם. בסיכום שמתחילת החודש קרנות אג"ח מדינה רשמו גיוסים של כ-1.1 מיליארד שקל.

גיוסים קלים מאוד של כ-20 מיליון שקל נרשמו בקרב הקרנות השקליות. מנגד, נרשמו פדיונות של כ-550 מיליון שקל בקרנות הכספיות. מתחילת החודש הפדיונות בקרנות הכספיות עומדים על כ-1.1 מיליארד שקל.

לאור התחזקות הדולר אל מול השקל, מגמת הגיוסים לקרנות אג"ח חו"ל נמשכת, לאחר שרשמו בשבוע שעבר גיוסים של כ-170 מיליון שקל - עלייה של 50% בקצב הגיוסים הממוצע לעומת השבוע הקודם.