הכשרה ביטוח ולאומי פרטנרס רוכשות 40% מסינמה סיטי

זאת לפי שווי של חצי מיליארד שקל ■ כל אחד מהגופים צפוי לרכוש 20% מהמניות שבשליטת האחים אדרי תמורת 100 מיליון שקל ■ בין המוכרים: קרן שמרוק

הכשרה ביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא, ולאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, מצטרפות לרשימת בעלי המניות בחברת ניאו לינאו, שמחזיקה בכל מתחמי הקולנוע סינמה סיטי; זאת במקום קרן שמרוק, ולצד בעלי המניות הנוכחיים, שבראשות האחים ליאון ומשה אדרי, וכן משפחת חדידה ויעקב כהן.

כל אחד מהגופים הפיננסיים צפוי לרכוש 20% ממניות סינמה סיטי תמורת 100 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כחצי מיליארד שקל. התמורה הסופית, שתותאם בשנתיים הקרובות, עשויה לגדול ולשקף שווי חברה של עד 550 מיליון שקל, ובמקרים מסוימים לרדת לשווי של כ-475 מיליון שקל.

סינמה סיטי מחזיקה במספר מתחמי תרבות, קונגרסים, קולנוע ובילוי בישראל ובפורטוגל (הפעילות בספרד נסגרה). בעסקאות עם לאומי והכשרה ביטוח יימכרו בסך-הכול 40% ממניות החברה על-ידי כל בעלי המניות הקיימים, בראשות קרן שמרוק שתמכור את כל החזקותיה (20% - מחציתם באופציה שצפויה להתממש בתוך מספר חודשים).

המוכרים הנוספים יהיו האחים אדרי, משפחת חדידה ויעקב כהן, שכנראה ימכור את מרבית החזקותיו בחברה.

התוכנית להמשך: הנפקה בבורסה

מבחינת הכשרה ביטוח, שבניהולה של אתי אלישקוב, מדובר בעסקה "ריאלית" שנייה במספר, אחרי המשביר לצרכן, שנועדה לגוון את תיק ההשקעות של החברה; זאת בניסיון למצוא מקורות תשואה נוספים, שיתאימו לנסיבות הנוכחיות של ריביות נמוכות במיוחד ומדדים ברמות שיא. את ההשקעות של הכשרה ביטוח מנהל יוסי אפרתי.

עבור לאומי פרטרנס, שהובילה את העסקה שנבחנת כבר חודשים ארוכים, מדובר בשרשרת נוספת בשורת השקעות שהיא מבצעת. החברה, שבניהול ירון בלוך, עלתה באחרונה לכותרות בהקשר של הנפקת מובילאיי, שממנה רשמה רווח גדול.

לדברי גורם המעורה בנושא, לאומי פרטנרס והכשרה ביטוח מוצאות עניין בסינמה סיטי, "משום שמדובר בחברה עם רווחיות נאה ותזרים חזק שהשכילה להתפתח ולהרחיב את מקורות ההכנסה, בוודאי במתחמים החדשים". בנוסף, התוכניות להמשך הדרך כוללות כנראה הנפקה של סינמה סיטי בעוד כ-3-4 שנים.

מבחינת קרן שמרוק מדובר, ככל הידוע, בעסקה טובה. הקרן, זרוע ההשקעות של משפחת דיסני בישראל נכנסה להשקעה בסינמה סיטי ב-2009 לפי שווי חברה של 310-340 מיליון שקל.