הפרקליטה שחשפה שהוטרדה: "מתנגדת לבדיקת המשטרה"

לאחר שהיועמ"ש הורה למשטרה לבדוק את החשד כי שופט מחוזי מכהן הטריד אותה מינית, אומרת עו"ד אביטל בן-נון כי אין בכוונתה לשתף פעולה בחקירה

אביטל בן נון / צילום: הרצי שפירא
אביטל בן נון / צילום: הרצי שפירא

הפרקליטה מסרבת לשתף פעולה עם המשטרה: לאחר ששרת המשפטים, ציפי לבני, פנתה היום (א') ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה שיחקור את טענותיה של פרקליטה במחוז חיפה, עו"ד אביטל בן-נון, שטענה כי הוטרדה מינית על-ידי שופט מחוזי בצפון שעדיין מכהן בתפקידו, מסרבת הפרקליטה לשתף פעולה עם בדיקת המשטרה בעניינה.

עו"ד בן-נון אמרה בשיחה לחדשות 2 Online: "אני ממש לא רוצה את הבדיקה של המשטרה, ואין לי כוונה לשתף איתה פעולה. לא התלוננתי, ואני לא מתכוונת להתלונן. המטרה היחידה שלי בשיתוף-פעולה עם התקשורת בעניין הזה היה לפנות זרקור לתופעה הזאת. אני לא מתכוונת לשום תליית אנשים בכיכר העיר, ולא מתכוונת להגיש תלונה אן לשתף פעולה עם המשטרה".

לדברי הפרקליטה, היא אינה יודעת באיזו בדיקה מדובר: "לא התלוננתי אז, ולא אתלונן כעת - זה הכול. שאתלונן על משהו שקרה לפני 18 שנה? אין לי עניין בזה, והכול התעורר בצורה אקראית. במשטרה יכולים להחליט מה שהם רוצים, אבל הם לא מחליטים עליי".

מוקדם יותר היום כתבה השרה לבני ליועץ וינשטיין: "אבקש לבדוק את הדברים, שכן מהריאיון של הפרקליטה לשעבר במחוז חיפה עולה חשש לביצוע עבירה לכאורה על-ידי השופט וכן ידיעה של המערכת על האירועים האמורים. לפיכך אודה על בדיקה דחופה של הדברים, בעיקר לאור המצב הכללי והפגיעה באמון הציבור במערכת המשפט ובמערכת אכיפת החוק".

חשפה ששופט הטריד אותה בריאיון ברדיו: "קפאתי במקום"

שלשום (ו') התראיינה עו"ד בן-נון בתוכנית "זירה חופשית" ברדיו חיפה בהגשת העיתונאים יוסי מזרחי ואלי לוי, וגוללה את תלונתה. בן-נון, שכיהנה כפרקליטה בפרקליטות מחוז חיפה, זומנה לשיחה בעקבות פרשת השופט יצחק כהן, ואז הדהימה את המראיינים כשאמרה שגם היא חוותה חוויה דומה.

"יש התנהלות בעייתית בין שופטים לעורכי דין. אני עצמי עברתי אפיזודה לא נעימה עם שופט מחוזי שניהלתי אצלו תיק", היא חשפה. "הוא קרא לי אליו ללשכה בסוף התיק והטריד אותי. הוא ניסה לדבר על החיים הפרטיים שלו, ניסיתי להסיט את הנושא. זאת סיטואציה לא נעימה, זה אדם בעל סמכות. אפילו אני - שהייתי בטוחה שאם אעמוד בקטע כזה אוריד סטירה למישהו - קפאתי במקום".

הפרקליטה הוסיפה וסיפרה: "כשיצאתי מהחדר הוא ניסה לנשק אותי. אם זה היה קורה היום הייתי עושה משהו. אז, כשהייתי בפרקליטות, הלכתי לפרקליטת המחוז ואמרתי שאני לא רוצה להופיע אצלו יותר".