תעשיין ייבא מסין והתחרט: "הפעילות מולם בעייתית"

טוען: "זמני האספקה של הסחורות היו ארוכים; אפשר לייצר בישראל - ובאיכות טובה בהרבה"

אבי קפצן / צילום: מורג ביטן
אבי קפצן / צילום: מורג ביטן

התעשיין אבי קפצן מעדיף לייצר בישראל, והפסיק לייבא מוצרים שהוגדרו על ידו כבעלי איכות ירודה מסין. "הפעילות מול הסינים היתה בעייתית", אמר היום (ב'), "גם לאחר שהקמנו מחסן לוגיסטי בשטח של 2,000 מ"ר, זמני האספקה של הסחורות היו ארוכים, היינו חייבים לשלם לספקים הסינים במזומן, לא היו לנו חלקי חילוף זמינים ובעיקר, איכות המוצרים שייבאנו לארץ הייתה ירודה. הבור רק הלך והעמיק עד שהגעתי למסקנה שאפשר לייצר את אותם המוצרים כאן בארץ, ובאיכות טובה בהרבה".

קפצן ובת זוגו ציפי רכשו לפני כשלוש שנים מחברת ההנדסה מנרב את חברת אמבין שעוסקת בייצור של ריהוט לחדרי רחצה. "מאז סוף 2013 אני מייצר את אותם רהיטים כאן בישראל וזה עדיף: פיתחנו טכנולוגיה ייחודית וחדישה שנרשמה על ידנו כפטנט, ולאחר שהיא הוכיחה את עצמה, פתחנו מפעל על שטח של 4 דונם באזור התעשייה בחולון שממנו אנו משווקים את המוצרים שלנו לכל הרשתות והלקוחות ברחבי הארץ. סגרנו לחלוטין את הפעילות שקיימנו בסין וכך גם את המחסן הלוגיסטי. כיום המפעל שלנו מעסיק כ-15 עובדים", סיפר.

לדברי קפצן, בזכות הטכנולוגיה החדשה, בכוחו להבטיח ללקוחותיו מוצרי ריהוט לחדרי אמבט חזקים יותר, שלא מתנפחים בתנאי לחות כעבור תקופה קצרה ואינם מצריכים תחזוקה תכופה.

"העברת הפעילות מסין לישראל עלתה לנו בהשקעה של כ-2-3 מיליון דולר. הסכום הזה כולל פיתוח של קו מוצרים, רכש של אמצעי ייצור ושיווק בקרב הלקוחות שלנו. מצאנו שארונות האמבט שאנחנו מייצרים בארץ לא יקרים בהרבה מאלה שהיו מיוצרים בסין, והם ברמת איכות כל כך גבוהה, עד כדי כך שאנחנו מרשים לעצמו לתת עליהם אחריות לכל החיים", אמר.

לדבריו, בזכות העברת הייצור לארץ, היקף המכירות של אמבין מסתכם בכ-10 מיליון שקל, וכשהכסף מגיע, בא גם התיאבון. "עכשיו אנחנו נערכים לקראת שיווק נרחב יותר והרחבת פעילות לשווקים ברחבי העולם. כשפעלנו בסין, כמעט איבדנו את התחתונים. מתוך החיפוש אחר פתרון למצוקה הגדולה שהיינו בה, מצאנו דרך להגיע למגמה של צמיחה. היבוא מסין פשוט לא היה כדאי", אמר.