סוכל פיגוע בנתב"ג? נמצאה מחסנית טעונה בתוך צעצוע

במהלך בידוק ביטחוני של נוסע שהיה אמור לעלות על טיסה לאוזבקיסטן, נמצאה בשיקוף מחסנית טעונה בכדורים מוסלקת בתוך צעצוע ■ ברגע שהנוסע הבין כי המחסנית התגלתה הוא ניסה להימלט - ונעצר ע"י מאבטחי הנמל

פצצה בתוך בובה בנתב"ג / צילום: עופר לפלר
פצצה בתוך בובה בנתב"ג / צילום: עופר לפלר

סוכל אירוע ביטחוני בנמל התעופה בן-גוריון: רשות שדות התעופה (רש"ת) מדווחת על סיכול אירוע ביטחוני בנתב"ג, בעקבות ערנות של מאבטחי הנמל שמנעה העלאת אמל"ח וסמים לטיסה.

בשעה 11:30 בבוקר (ב'), במהלך בידוק ביטחוני של נוסע (באולם הבידוק הגופני וכבודת היד), נמצאה בשיקוף מחסנית טעונה בכדורים מוסלקת בתוך צעצוע. ברגע שהנוסע הבין כי המחסנית התגלתה, הוא ניסה להימלט ונעצר לאחר דקות ספורות על-ידי המאבטחים.

הנוסע היה אמור לעלות על טיסה (302) לאוזבקיסטן עם חברת התעופה אייר אוזבקיסטן, שהייתה אמורה להמריא היום מנתב"ג בשעה 14:00.

בתשאול ראשוני מסר הנוסע, אזרח ישראלי יליד 1978 ותושב מרכז הארץ, כי קיבל את כבודת היד מנוסעת (שלא הכיר) אשר ביקשה ממנו להעביר תיק בגלל עודף כבודות.

בשל האירוע הביטחוני הטיסה והנוסעים עוכבו, והחל טיפול כאירוע ביטחוני חמור. כל כבודת הנוסעים מבטן המטוס וכבודת היד הועברו לטיפול מחמיר, שבמהלכו נמצא אצל נוסעת בטיסה, אזרחית אוזבגיסטן (ואשר הוצבעה על-ידי הנוסע החשוד), סמים וכדורי רובה מוסלקים בבובות וצעצועים במזוודה.

למקום הוזנקו כוחות הביטחון ומשטרת ישראל. המטוס והנוסעים עוברים בדיקה נוספת, ותשאול האירוע טרם הסתיים. החשודים הועברו למשטרת ישראל.