האייפון נרכש מקולקל - א.ל.מ וסי דאטה האשימו את הלקוח

עם התערבות אפל העולמית באה הישועה - והאייפון המקולקל הוחלף בחדש

אייפון 4s הייטק סלולר / צלם: צחי הופמן
אייפון 4s הייטק סלולר / צלם: צחי הופמן

תסכול עמוק חש צרכן שרוכש מוצר חדש ומגלה שהוא מקולקל. התסכול גדל שבעתיים כאשר הוא מגלה כי במקום לשמוע התנצלות, הוא שומע האשמות מצד החנות כאילו הוא קלקל את המוצר, ובמקום להחליף את המוצר בחדש, הוא נאלץ למסור אותו לתיקון.

כך קרה לבני זוג שרכשו באוגוסט אייפון 4 בחנות א.ל.מ בדיוטי פרי. נקודת המוצא הייתה שגם אם המחיר גבוה יותר לעומת המחיר בחו"ל, עדיף לרכוש בישראל ולהיות מוגנים באחריות מקומית.

במהלך השהות בחו"ל הם פתחו את קופסת המכשיר, אלא שההפעלה הראשונה נעשתה רק עם חזרתם ארצה, לאחר איסוף סים מתאים מחברת הסלולר. זמן קצר לאחר מכן הם הבחינו כי הצלצולים לא עובדים כשורה, וכי כפתור השתקת הקול רופף. המכשיר נשלח למעבדת התיקונים במסגרת אחריות היבואן.

לתדהמתם, דוח המעבדה קבע כי המכשיר כבר עבר טיפול טכנאי: נמצא כי סוללת המכשיר הוחלפה, וכדי לייצבה הוכנסה לשם חתיכת נייר מקופלת. עוד אובחן כי שקע האוזניות המקורי הוחלף ואינו תואם את צבע המכשיר.

בני הזוג ההמומים פנו לא.ל.מ, אך הרשת האשימה אותם בגרימת התקלה. נאמר להם כי מבחינת הרשת, המכשיר יצא חדש מהחנות: "מצלמות האבטחה יעידו כי קיבלתם מכשיר בקופסה".

בחנות טענו כי התקלה אירעה בפרק הזמן שבין הפעלת המכשיר לבין הגעתו למעבדה. הזוג מצדו הכחיש, תוך שהוא תוהה מדוע מי שזה עתה התחדש בטלפון, יחבל בו במודע, בפעולה שתתאפשר על-ידי טכנאי בלבד.

הזוג נותר עם טלפון מקולקל וללא אחריות, ופנה ל"גלובס". המקרה הועבר לחוות-דעת המועצה לצרכנות ולחברת אפל העולמית.

מהמועצה לצרכנות נמסר כי היצרן הוא שצריך להוכיח כי המוצר באריזה אכן היה חדש ולא נפתח מעולם: "אין הגיון כלכלי בכך שצרכן יבצע שינויים במוצר חדש, כאשר החוק מעניק לו הגנה לתיקונים והחלפת חלקים מקוריים חינם".

עם התערבות אפל העולמית באה הישועה - והמכשיר המקולקל הוחלף בחדש.

תגובת C data, יבואנית אייפון: "למרות הספק, הסכים היצרן להחליף את המכשיר בחדש. אנו תקווה שהם יישארו לקוחות מרוצים של חברת אפל וייהנו מהמכשיר שרכשו".

מא.ל.מ לא נמסרה תגובה.