האוצר: להעביר מיד את עובדי רשות השידור בת"א לירושלים

האוצר מבקש לפנות את קריית רשות השידור בת"א, זאת כדי לממש את נכסי הנדל"ן שבתחומה ולממן כך את הסכמי הפרישה ברשות ■ ההסתדרות מתנגדת

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

משרד האוצר מבקש לפנות לאלתר את מתחם קריית רשות השידור בתל-אביב ולהעביר את עובדיה לירושלים, זאת על מנת לממש את נכסי הנדל"ן שבתחומה ולהניב מהם את הסכום שאמור לממן את הסכמי הפרישה לעובדי רשות השידור במסגרת הרפורמה.

בעוד שהכנ"ר פרופ' דוד האן, המשמש כמפרק הרשמי של רשות השידור תומך במהלך, ל"גלובס" נודע כי בהסתדרות מתנגדים לו.

התנגדות ההסתדרות נובעת מהסכמה מוקדמת כי לא יהיה כל ניוד של עובדים עד לפתיחת רשות השידור החדשה, זאת במיוחד לאור העובדה שטרם נחתם הסכם קיבוצי מול העובדים.

"לא יהיה כל שינוי או ניוד עובדים עד אשר הנושא יוסדר בהסכם קיבוצי מול ההסתדרות ועובדי הרשות", אמרו היום (ד') בהסתדרות בתגובה לדברים.

במתחם הצמוד למתחם שרונה בתל-אביב יושבים אולפני טלוויזיה ורשתות קול ישראל, ובהן רשת ב', רשת ג' ותחנת הרדיו 88FM. קרוב ל-400 עובדים מועסקים בהם באופן יומיומי.

אחד מתפקידיו של פרופ' דוד האן כמפרק הרשות הוא לממש את נכסיה, ומאז נכנס לתפקידו הוא החל בחיפוש אחר פתרון לאלטרנטיבה נדל"נית לאזור שמכירתו עשויה להניב מאות מיליוני שקלים לרשות השידור.

לאור הזמן הדחוק דרש הממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, להעביר באופן זמני את העובדים לירושלים, כאשר האן הסכים כי לא נכון יהיה להעביר באופן זמני את העובדים למתחם בתל-אביב שלא יהיה מקובל על מי שצפוי לבנות את רשות השידור החדשה.

כעת, בעוד הדיונים נמשכים, התנגדות ההסתדרות בראשותו של אבי ניסנקורן מקשה על התהליך.

האוצר והכנ"ר לא הגיבו לידיעה.