לפיד ונתניהו השיגו הסכמות דרמטיות על תקציב המדינה

מסתמן: תוספת של 6 מיליארד שקל לביטחון, מע"מ 0% יעבור, אין העלאות מיסים ■ מערכת הביטחון דרשה 11 מיליארד שקל, ונתניהו נטה לצדד בבקשה, אולם לפיד דרש פחות כדי להימנע מהעלאת מיסים ומפגיעה בשירותים החברתיים

תקציב הביטחון יגדל ב-2015 ב-6 מיליארד שקל, תוכנית מע"מ 0% תאושר ולא יועלו מיסים בתקציב השנה הבאה, כך עולה ממתווה שעליו סיכמו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יאיר לפיד, לפתרון מחלוקות תקציב המדינה לשנה הבאה.

עוד מסתמן, כי יעד הגירעון בתקציב 2015 יועלה ביותר מ-9 מיליארד שקל, מ-2.5% ל-3.4%, לא יבוצעו קיצוצים בתקציב ותועמק גביית המיסים.

נזכיר כי מערכת הביטחון דרשה תוספת של 11 מיליארד שקל בתקציב 2015, ואילו לפי הצעת משרד האוצר שפורסמה בתחילת השבוע הסכים לפיד לתוספת של 2.5 מיליארד שקל בלבד במסגרת "טייס אוטומטי" הנהוג מדי שנה (הכולל תוספות שכר, פנסיה וכו').

בתחילת השבוע הגיעה המתיחות בין נתניהו ללפיד לשיאה, כאשר רה"מ הקפיא את תוכנית מע"מ 0% ויצר במו ידיו משבר קואליציוני. לפיד לא התקפל ואיים לפרוש מהממשלה אם יוחלט להעלות מסים בשנה הבאה ואם מע"מ 0% לא יעבור. ביום חמישי בישיבת סיעת "יש עתיד" הוא כבר נשמע מפויס יותר ואמר שפניו אינם לבחירות.

ההסכם הושג בימים האחרונים בין בכירים ממשרד רה"מ בשיחות עם מקורבים ללפיד. השניים ייפגשו מחרתיים (א') לסגירה של ההסכם.