סקר: כ-40% מהישראלים לא מאמינים לסקרים ברשתות השיווק

רשות ההסתדרות לצרכנות: שיעור דומה של צרכנים כן מאמין לסקרי השוואות המחירים לקראת החגים ונעזרים בהם בהחלטה היכן לקנות ■ כ-20% סברו כי ברשתות השיווק נמכרים מוצרים במחירים גבוהים יותר מאלה שבסקרים

קניות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי
קניות בסופרמרקט / צילום: תמר מצפי

כ-40% מהצרכנים בישראל לא מאמינים לסקרי השוואת המחירים ברשתות השיווק לקראת החגים - כך עולה מסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה.

לפי הסקר, שיעור צרכנים דומה (כ-38%) דווקא כן מאמינים לסקרים אלה ולוקחים אותם בחשבון כשהם ניצבים בפני ההחלטה באיזו רשת מזון לערוך את הקניות לחג.

עולה עולה מהסקר כי כ-20% מהצרכנים הופתעו לגלות כי ברשתות השיווק נמכרים מוצרים במחירים גבוהים יותר מאלה שהתפרסמו בסקרים, וכ-33% מהם סבורים כי מחירי המוצרים שמתפרסמים בסקרי סלי הקניות לחג זולים ממחירם במהלך השנה. כ-17% ציינו כי הם חושבים שהמחירים המתפרסמים בהשוואות סלי הקניות גבוהים ממחירי המוצרים בימים כתיקונם.

כ-35% מהנשאלים סברו כי רשתות השיווק מוכרות את המוצרים שנשארים מחוץ לסקרים במחירים גבוהים יותר, לעומת 11% שאמרו כי מוצרים אלה נמכרים במחיר זול יותר.

הסקר נערך בקרב 500 נשאלים, גברים ונשים מגיל 18, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה.

לדברי עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, "תפיסת המהימנות של הציבור בסקרים אלה הולכת ופוחתת. הצרכנים צריכים להיות מודעים למגבלות הסקרים אשר סוקרים כמות מצומצמת יחסית של מוצרים, ולבצע קניות מושכלות המתבססות על השוואת מחירים עצמית ככל שניתן. הסקרים יכולים לפעמים לעזור לצרכנים אשר קונים מוצרים ספציפיים שבסל, אך יכולים להוות גם מלכודת דבש לצרכנים שלא מסתפקים בקניית המוצרים שנסקרו בסל".