מהירות הגלישה בסלולר משתפרת עקב השקת הדור הרביעי

מדד OOKLA מראה כי פרטנר מובילה בספטמבר את מהירות הגלישה בסלולר עם 9.7 מגה ביט בשנייה, אחריה סלקום עם 8.4 מגה ופלאפון עם 7.8 מגה

סלולר / צילום: שאטרסטוק
סלולר / צילום: שאטרסטוק

מהירות הגלישה בסלולר בישראל מטפסת בעקביות בעקבות השקת הדור הרביעי בישראל - כך עולה מנתוני מדד המהירות של OOKLA.

אמנם מדובר בשיפור איטי בגלל כמות התדרים המצומצמת שניתנה לחברות הסלולר, ואולם נראה כי הגידול הוא עקבי בשלושת החודשים האחרונים, וכי המגמה תימשך ככל שיותר אתרים ייפרסו. הדור הרביעי הושק בישראל בחודש יולי האחרון.

גם בחודש ספטמבר פרטנר מובילה במהירות הגלישה, ונראה כי היא במגמת האצה במהירות. בנוסף, נראה כי סלקום מתחילה להאיץ, עוקפת את פלאפון ותופסת את המקום השני בדירוג. הוט מובייל נמצאת במקום הרביעי בשוק, וגולן טלקום ככל הנראה אחריה, אך בספטמבר היא לא מופיעה בדירוג.

מדד OOKLA הוא אחד המדדים המהימנים ביותר לבדיקת מהירויות, משום שהוא משקלל את בדיקות המהירות שעושים הגולשים עצמם בכל רחבי הארץ דרך אפליקציית SPEEDTEST.

המהירות הממוצעת בגלישה בסלולר בישראל עמדה החודש על 8.51 מגה ביט בשנייה, כאשר באוגוסט המהירות הממוצעת עמדה על 8.34 מגה, וביולי על 7.78 מגה. המהירות בפרטנר עומדת החודש על 9.72 מגה, בסלקום על 8.4 מגה, ובפלאפון על 7.82 מגה. הוט מובייל, שמופיעה תחת מירס, מציגה מהירות של 4.86 מגה ביט.

על-פי הנתונים ביולי, ישראל הייתה במקום ה-51 בעולם במהירות גלישה, בחודש אוגוסט היא עלתה למקום ה-49, ובספטמבר שוב ירדנו למקום ה-54, כנראה בגלל שגם בעולם משדרגים מהירויות בדור הרביעי.

חברות הסלולר צפויות לקבל תדרים במסגרת מכרז שייערך בחודש דצמבר, ואז מהירות הגלישה צפויה לקפוץ בצורה יותר משמעותית.