YBOX חתמה על אופציה לקרקע בחדרה על פי שווי 206 מ' ש'

חברת YBOX בבעלותו של איש העסקים יעקב גורסד שילמה כ-2.8 מיליון שקל לבעלי הקרקע הפרטיים במתחם מולם גובשה העסקה ■ ששת המגרשים כוללים נכון להיום זכויות למגורים בהיקף של 518 יחידות דיור ו-2,000 מ"ר שטחי מסחר

חברת YBOX בבעלותו של איש העסקים יעקב גורסד חתמה על אופציה לרכישת כ-200 דונם בחלקה הצפון מזרחי של העיר חדרה. בעבור האופציה שילמה החברה כ-2.8 מיליון שקל לבעלי הקרקע הפרטיים במתחם מולם גובשה העסקה. מדובר בחטיבת קרקע עליה חלה היום תוכנית חד/1135 המייעדת את השטח למגורים ומסחר. העסקה מחלקת את המתחם לשש מגרשים שונים ועל פי ההסכם, מדובר בשווי עסקה שנאמד בכ-206 מיליון שקל במקרה ותמומש הרכישה בעבור כל המגרשים. בכוונת גורסד לקדם במקום פרויקט יזמי למגורים ומסחר.

על פי דיווח החברה לבורסה, ששת המגרשים כוללים נכון להיום זכויות למגורים בהיקף של 518 יחידות דיור סך הכל (לפני הקלת שבס) מתוכן 420 יחידות דיור בבנייה רוויה ועוד 98 יחידות דיור צמודות קרקע (דו משפחתיים). בנוסף, במתחם זכויות ל-2,000 מ"ר שטחי מסחר. נציין שנכון להיום טרם הושלמה הפרצלציה במתחם.

כאמור, בשלב זה נחתם רק הסכם אופציה בין החברה לבעלי הקרקע כאשר מועד פקיעת האופציה הוא ה-15 למאי 2015. במידה ותממש החברה את רכישת המגרש הראשון עד תאריך זה, תוארך האופציה לגבי המגרשים האחרים בשנה נוספת (מאי 2016) וזאת בתמורה לתשלום בשיעור 5% מהתמורה בגין המתחמים שאותם תתעתד לרכוש בהמשך. סכום זה ייחשב לדמי הארכת האופציה.

עוד נציין כי על פי הדיווח, במידה והאופציה לא תמומש לא יוחזר הסכום ששילמה החברה בעבור האופציה, ובמקרה שכן תמומש העסקה הוא יקוזז מסכום הרכישה המלא.

השטח האמור ממוקם בסמיכות ליציאה המזרחית מהעיר חדרה, בסמוך לכביש 65, מצפון לרחוב הרש"ש בעיר כאשר נכון להיום השטח אינו מפותח וכולל גבעת עצי אקליפטוס וברושים וגם אתר עתיקות. בסמיכות לתוכנית זו עתידים להיבנות בתי קולנוע מעל מתחם מסחרי של חברת סינימה סיטי יחד עם חברת פוליגון של קובי מימון. פרויקט זה נמצא לקראת קבלת היתר בניה.

האופציה לרכישת 200 הדונם בצפון מזרח העיר בוצעה באמצעות חברת מרתון הציבורית (ששמה שונה לוואי-בוקס ב-18 לספטמבר האחרון). גורסד רכש את השליטה בחברה (58%) בחודש אפריל האחרון בעבור כ-65 מיליון שקל מידי רפאל סילמן, יצחק רוזן ושרון תוסייה-כהן. לחברה פרויקט נוסף בחדרה, בשכונת הפארק, הכולל 300 יחידות דיור שנמצא בשלבי בנייה.