פנייה לביה"ד: עצור את שביתות ההזדהות עם עובדי הדואר

איגוד לשכות המסחר מבקש צווי מניעה נגד שביתות הסולידריות, בטענה כי הן חורגות מכל פרופורציה ■ "לאשר שביתות בתנאי שלא יימשכו יותר משעה"

אוריאל לין / צילום: תמר מצפי
אוריאל לין / צילום: תמר מצפי

איגוד לשכות המסחר מבקש מבית הדין הארצי לעבודה להוציא צווי מניעה נגד שביתות הסולידריות שמובילה ההסתדרות בעקבות הסכסוך בדואר ישראל.

בעתירה שהוגשה היום (א') בידי היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד שלומי לויה, התבקש בית הדין הארצי להורות להסתדרות הכללית לקיים שביתות הזדהות עם עובדי הדואר בתנאי שלא יימשכו יותר משעה, וזאת באופן חד-פעמי בכל מקום עבודה.

לטענת האיגוד, שביתת ההזדהות בלשכות הבריאות המחוזיות וברשות האכיפה והגבייה אינה חוקית: "זה מספר ימים שעובדי הלשכות המחוזיות במשרד הבריאות לא מקבלים קהל ולא עונים לטלפונים, לא משחררים משלוחי מזון מלבד משלוחים של תוצרת טרייה ולא יוצאים לדיגום של סחורות בנמלים. פעולות אלה נעשות בלי קיומו של סכסוך עבודה במשרד הבריאות, אלא כחלק מהתנהגות כוחנית של ההסתדרות, שמבקשת לכפות על המדינה פתרונות במסגרת הסכסוך בדואר", טען עו"ד לויה.

לדבריו, "עיצומים אלה פוגעים קשות ביבואני המזון, שמייקרים להם עלויות וגורמים לעיכובים באספקה של תוצרת".

לדברי נשיא איגוד לשגות המסחר, אוריאל לין, "שביתת הסולידריות של ההסתדרות חורגת מכל פרופורציה וגלשה מעבר לקריטריונים של סבירות. ההסתדרות - במקום לנהוג באחריות ולנהל משא-ומתן ענייני ורציני באשר לעתידו של דואר ישראל - עושה שימוש פסול בכוח כדי לכפות את אי-היעילות של דואר ישראל על חשבון משלם המסים".