ביהמ"ש: מכירת הקרקע של צ. לנדאו בחריש - כשרה

נאמני החברה הגיעו למסקנה כי עסקת מכירת הקרקע לחברת רייסדור עומדת באמות-המידה של עסקאות דומות שנעשו בעת האחרונה בחריש

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, אישר את בקשת הנאמנים של חברת צ. לנדאו לקיים את העסקה שבה מכרה החברה קרקע ביישוב חריש לחברת רייסדור.

זאת, לאחר שנאמני החברה, עורכי הדין עומר גדיש ממשרד כהן-וילצ'יק-קמחי וישראל בכר ממשרד גרנות, הגיעו למסקנה כי העסקה עומדת באמות-המידה של עסקאות דומות שנעשו בעת האחרונה בחריש.

מדובר בקרקע שבה זכתה צ. לנדאו בינואר 2013 תמורת 10.6 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח. בגין הזכייה נרשם שיעבוד לטובת בנק ירושלים בסך 8.5 מיליון שקל.

בנובמבר 2013 מכרה צ. לנדאו את הקרקע לחברת רייסדור שבבעלות יקי רייסנר, לשעבר סמנכ"ל בצ. לנדאו, תמורת 11.7 מיליון שקל כולל עלויות הפיתוח. עד כה שילמה רייסדור לצ. לנדאו 3.5 מיליון שקל מהתמורה, ועליה לשלם 8.2 מיליון שקל נוספים. עם כניסת החברה להקפאת הליכים, בחנו הנאמנים את כשרות העסקה.

הנאמנים מצאו כי סמוך למועד מכירת הקרקע נקלעה צ. לנדאו לקשיים תזרימיים, שהביאו אותה לבסוף לחדלות פירעון. משכך החליטה החברה למכור את הקרקע. הנאמנים מצאו כי צ. לנדאו מכרה את הקרקע ברווח של מעל למיליון שקל בפרק זמן של 10 חודשים בלבד, ועל כן מדובר בעסקה רווחית.

בין היתר הסתמכו הנאמנים על השוואה של עסקאות דומות ביישוב ועל מכתב שנשלח לנאמנים הזמניים בסוף אוגוסט, ובו צוין כי עסקת המכר עומדת באמות-המידה ובערכים הכספיים של עסקאות דומות באזור.

הנאמנים ציינו כי אישור הבקשה על-ידי בית המשפט יכניס לקופת הנאמנים 8.2 מיליון שקל ויביא לפירעון חוב בסך 8.5 מיליון שקל לנושה המובטח בנק ירושלים.

עם זאת, הנאמנים הבהירו כי אין במסקנה שאליה הגיעו כדי למנוע מהם לחקור את בעלי המניות בקשר לעסקה בהמשך הדרך.