מנכ"ל איקיוטק בן אופק נחקר בחשד לגניבה ושוחרר בערבות

נחקר בחשד ל"גניבת מיליונים ע"י חיוב לקוחות של חברות תקשורת שלא בהסכמתם וניסיון לגניבת מיליונים נוספים ע"י דרישת תשלום ללא קבלת תמורה"

בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני
בן אופק מנכל איקיוטק / צילום: אפרת אהרוני

האם יבוא סוף לפרשת איקיוטק? בן אופק, מנכ"ל איקיוטק, נחקר היום (א') במשטרה בחשד ל"גניבת מיליונים מאזרחים באמצעות חיוב לקוחות של חברות תקשורת שלא בהסכמתם ובניסיון של גניבת מיליונים נוספים על-ידי דרישת תשלום ללא קבלת תמורה", כך לפי הודעת משטרת ישראל.

בבבקשה להוצאת צו השחרור בערבות פורט כי מהלך השנה הצטברו יותר מ-700 תלונות נגד אופק והחברות איקיוטק ומרום (גלגולה הקודם של איקיוטק).

מהתלונות עולה כי מאוגוסט 2013 אופק החל בשליחת מכתבי התראה לכ-100 אלף איש בטענה לחוב בגין שירותים שלכאורה צרכו. מחומרי החקירה עולה כי בין השנים 2007-2011 שלח אופק מסרונים בשווי של עשרות מיליוני שקלים ליותר מ-100 אלף איש שכלל לא נרשמו לשירותי התוכן בתשלום שהציעה איקיוטק.

החשד הוא שבדרך זו גנב אופק מיליוני שקלים וניסה לגבות במירמה עשרות מיליוני שקלים נוספים. היום בחקירה עלה החשד כי אופק מנסה לגבות חובות פיקטיביים באמצעות מכתבי גבייה ששלח בסך של מאות מיליוני שקלים.

העבירות בהן חשוד אופק הן קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וגניבה. עוד צוין כי עילת המעצר הייתה שיבוש הליכי חקירה.

תנאי השחרור בעבירות כללו הפקדת 150 אלף שקל עד 5 באוקטובר 2014, התחייבות עצמית של 500 אלף שקל וערבות צד ג' על סך 400 אלף שקל.

עוד הותנה השחרור באי-יצירת קשר כלשהו במהלך 30 יום עם כלל המעורבים בחקירה, לרבות עובדי איקיוטק, מרום הפקות וחברות נוספות הקשורות לאופק.

כמו כן הוצא נגד אופק צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום, והוא התחייב להתייצב במשטרה ככל שיידרש להמשך החקירה.

מאיקיוטק נמסר כי "המשטרה ביקשה לשחרר את אופק בערובה, עובדה שמלמדת כי אין בידיה עילה וראיות להחזיקו במעצר. אנו משתפים פעולה באופן מלא עם משטרת ישראל וסומכים על מערכת אכיפת החוק".