פלאפון וסלקום עושות ניסיון נוסף לאיחוד רשתות

סלקום עדכנה את ההסכם עם גולן בהתאם לדרישות משרד התקשורת ■ פלאפון וסלקום סכמו עם קבלן חיצוני שיתפעל עבורם את הרשת

החברות פלאפון וסלקום סכמו על מתווה חדש להקמת רשת משותפת, וזאת בהתאם למדיניות משרד התקשורת ובהתאם לדרישות רשות ההגבלים העסקיים. במקביל, הודיעה סלקום על הסכם חדש עם גולן טלקום שכולל התאמות לדרישות משרד התקשורת.

כזכור, רשות ההגבלים העסקיים דחתה את ההסכם שבין פלאפון לסלקום על רשת משותפת, מכיוון שראתה בו כהסכם שמחליש את התחרות בין החברות. ואולם לאחר שמשרד התקשורת פרסם את מדיניותו לעניין רשתות משותפות נוצר פתח חדש לשיתוף פעולה בין החברות שכן המשרד לא פסל שיתוף פעולה פסיבי בין החברות. ברגע שהודיע המשרד על מדיניותו והבהיר שישקול בחיוב שיתוף רשתות פסיבי, חזרו החברות לשולחן המו"מ וכעת הן מגישות אותו לאישור מחודש למשרד התקשורת ולרשות ההגבלים.

על פי ההסכם החדש החברות יבחרו בקבלן חיצוני שיתפעל את הרשת עבור שתיהן לתקופה של 5 שנים. הקבלן יחתום עם כל אחת מהחברות על הסכם נפרד והוא יתפעל את הרשת הפסיבית בלבד, כלומר את האתרים, התחזוקה וכו', וכל חברה תפעל באמצעות תדרים נפרדים משל עצמה. המטרה של פלאפון וסלקום היא שהקבלן המשותף יתפעל את הרשת עבור שתיהן בכל הטכנולוגיות, ולא רק בדור הרביעי.

במקביל, הודיעה סלקום על כך שחתמה הסכם מעודכן עם גולן טלקום לשירותי נדידה בדור השלישי והסכם לרשת משותפת בדור הרביעי. גם כאן ההסכם לוקח בחשבון את מדיניות המשרד לגבי איחוד רשתות וקובע באילו תנאים החברות יוכלו להקים את הרשת המשותפת. בין היתר ההסכם אומר שגולן לא תחויב להקים רשת דור שלישי אבל היא תחויב להקים רשת דור רביעי בהשקעה שמשרד התקשורת יאשר וכמו כן, תצטרך להיות בעלים ברשת המשותפת.