כך תחסוך מערכת הביטחון עשרות מיליוני שקלים בשנה

מערכת הביטחון תחסוך בין 20 ל-30 מיליון שקל בשנה כתוצאה מקניית חלק מהחשמל מיצרן פרטי ■ חשבון החשמל השנתי של בסיסי צה"ל ומתקני משרד הביטחון מוערך בכ-560 מיליון שקל

מערכת הביטחון תחסוך בין 20 ל-30 מיליון שקל בשנה כתוצאה מקניית חלק מהחשמל מיצרן פרטי. במאי האחרון החלה מערכת הביטחון לקבל חשמל מתחנת הכוח הפרטית דוראד שפועלת במתחם קצא"א ליד אשקלון.

התחנה, שהוקמה בהשקעה של כמיליארד דולר, התחייבה להקצות עד רבע מיכולת הייצור שלה לטובת מערכת הביטחון.

חשבון החשמל השנתי של בסיסי צה"ל ומתקני משרד הביטחון מוערך בכ-560 מיליון שקל, שמהווים כ-2% מצריכת החשמל של המשק. החשמל המיוצר על-ידי דוראד נמכר למערכת הביטחון בהנחה של 4% עד 4.5% מהתעריף שהיא משלמת לחברת החשמל, ובכך היא יכולה לחסוך בין 20-30 מיליון שקל בשנה.

מערכת הביטחון תמשיך לצרוך חשמל מחברת החשמל בשעות הלילה שכן התחנה הפרטית מופעלת רק בשעות היום בהן הביקוש לחשמל וכך גם התעריף גבוהים (פסגה וגבע).

ההסכם בין דוראד למערכת הביטחון שנחתם ב-2004 הוא ל-10 שנים והיקפו הכספי מוערך ב-5 מיליארד שקל. ההסכם יחייב גם את בסיסי צה"ל החדשים הנבנים בנגב.

ראש חטיבת הגנת הסביבה ותשתיות במשרד הביטחון איתן ארם אמר ל"גלובס" כי בנוסף לחיסכון הכספי מרוויחה מערכת הביטחון מכך שהיצרן הפרטי התקין מונים חכמים המאפשרים לשפר בצורה משמעותית את המעקב אחר הרגלי צריכת החשמל של המערכת ומסייעים בכך להתייעלותה בצריכת החשמל.

מנכ"ל דוראד אלי אסולין ציין כי "ההסכם לאספקת חשמל פרטי למשרד הביטחון מהווה הוכחה נוספת למשמעות הכלכלית האדירה של תחרות במשק החשמל שמובילה מיידית להפחתת עלויות האנרגיה במשק בעשרות מיליונים מדי שנה. מזה כשנתיים מונחת בקשת יצרני החשמל הפרטיים לרגולטור, לאפשר לנו למכור חשמל פרטי גם למשקי הבית. ביום שבו המדינה תאפשר לנו לעשות זאת, התחרות תגיע גם למשקי בית בירוחם, באופקים, בשדרות ובכל ישוב במדינה וחשבון החשמל של כולנו יפחת באלפי שקלים בשנה".