עוברים דירה? אתר חדש יעדכן את הבנק וחברת האשראי

אתר "עובר בית" יעדכן עבורכם את כתובת המגורים אצל כל הספקים ונותני השירותים ■ ניתן גם לעקוב אחר מי מהספקים הרלבנטיים הודיע על שינוי כתובת המגורים החדשה ■ המחיר - 47 שקל

עובר בית/ צילום: מהוידאו
עובר בית/ צילום: מהוידאו

כל מי שאי פעם עבר דירה מכיר את כל הקשיים הכרוכים בכך - חיפוש מוביל, אריזת ציוד, פריקת ציוד בדירה החדשה, איתור ורכישת ריהוט חדש, צביעת הבית ועוד שלל משימות שקצת מעיבות על השמחה שבמעבר דירה. בין המשימות השונות, ישנה גם אחת מעיקה במיוחד: עדכון כתובת מגורים מול ספקים ונותני שירותים כמו בנקים, חברות אשראי, חברות ביטוח, ספק שירותי טלוויזיה ואינטרנט, קופות חולים ועוד.

מדובר בטרטור של ממש, שלא מעט אנשים שוכחים לטפל בו ומגיעים למצב שבו מכתבים חשובים מגיעים לכתובת הישנה והולכים לאיבוד.

אחד הפתרונות השמישים שקיימים היום הוא שירות דואר עוקב של חברת דואר ישראל, שמאפשר העברת פריטי דואר מהכתובת הישנה לכתובת החדשה באמצעות דואר ישראל. השירות ניתן במשך ארבעה חודשים בחינם. כך, ניתן לקבל ארבעה חודשים של חסד כדי לעדכן את כל הספקים הרלבנטיים בכתובת המגורים החדשה. הבעיה היא שלאחר ארבעה חודשים בדואר ישראל מתחילים לגבות מחיר, שעשוי להגיע גם למאות שקלים.

אז מה הפתרון למי שבכל זאת מתעצל לשנות את הכתובת בעצמו? אתר חדש בשם "עובר בית" מעניק שירות אוטומטי שבאמצעות מילוי חד-פעמי של טופס אונליין ובחירת הספקים והחברות הרלבנטיות, ניתן לעדכן את כולן בקליק אחד, וכן לעקוב אחר מי מהספקים הרלבנטיים הודיע על שינוי כתובת המגורים החדשה.

אך כמובן שאין דברים בחינם. החיסרון היחיד בשירות הידידותי של "עובר בית" טמון במחיר שגובה החברה - 47 שקל. מי שיש לו זמן וכוח לעבור בין הספקים השונים ולפנות אליהם במייל, בדואר, בטלפון או רחמנא ליצלן בפקס, כמובן יכול לעשות זאת תמיד.

אך נחמד לדעת שמי שסדר היום שלו עמוס, עדיין עסוק במעבר הדירה או פשוט אין לו חשק לטרטור יוכל להשתמש בשירות החדש תמורת תשלום יחסית סמלי לעלויות הגבוהות שכרוכות במעבר דירה.