אקסל שפרינגר - החברה המובילה לרכישת קבוצת זאפ

שלושה גופים נותרו במכרז לרכישת קבוצת זאפ ■ אקסל שפרינגר פועלת להעמקת אחיזתה בשוק האינטרנט המקומי, לאחר שרכשה את יד2 בהשקעת ענק של כ-800 מיליון שקל

ניר למפרט / צלם: איל יצהר
ניר למפרט / צלם: איל יצהר

המכרז למכירת השליטה בחברת זאפ גרופ (לשעבר דפי זהב) מתקדם, ואחרי לא מעט גופים שהביעו התעניינות, נותרו שלושה גופים שהחליטו להמשיך בתהליך המכרז. ל"גלובס" נודע כי הללו אינם כוללים את טדי שגיא וקרן אייפקס, שבחנו אפשרות להשקיע בקבוצת אתרי האינטרנט, שנשלטת על-ידי שורה של מוסדיים. גם קרנות ההשקעה סקיי ופימי, שהחליטו לפני מספר חודשים למשוך הצעה משותפת לרכישת השליטה בזאפ, אינן משתתפות בהליך הנוכחי.

הגופים שנותרו במרוץ יפנו כעת לחדר המידע לקבלת נתונים פיננסיים עדכניים של זאפ, ולאחר מכן, בתהליך הצפוי לקחת כמה שבועות, יגישו את הצעותיהם. הבולטת מבין השלושה היא חברת אקסל שפרינגר הגרמנית, שכבר הציעה בעבר לרכוש את מלוא מניות זאפ תמורת 140 מיליון שקל - ההצעה הבולטת שקיבלה החברה עד כה.

אקסל שפרינגר פועלת להעמקת אחיזתה בשוק האינטרנט המקומי, לאחר שלפני כחצי שנה רכשה את אתר הלוחות יד2 מוואלה שבידי בזק, בהשקעת ענק של כ-800 מיליון שקל. בעקבות רכישת יד2 ממתינים כעת באקסל שפרינגר לממונה על ההגבלים העסקיים, שיפרט באילו תנאים צריך לעמוד כדי להיכנס לחדר המידע של זאפ.

קבוצת זאפ כוללת 20 אתרים, ובראשם אתר השוואת המחירים זאפ, וכן אתר זאפ-דפי זהב, פורטל המסעדות Rest, פורטל הבריאות והרפואה Doctors ואתר החתונות "מתחתנים". את החברה מנהלים ניר למפרט, המנכ"ל, ויעקב אלינב היו"ר.

אקסל שפרינגר היא אחד המו"לים הגרמניים המובילים, ועם המותגים המובילים שנמצאים בשליטתה נמנים "בילד" (Bild), "די ולט" (Die Welt) ו"אוטו בילד" (Auto Bild). כניסתה לישראל היא חלק מאסטרטגיית התרחבות מתמשכת של ענף מודעות הלוחות שלה.

בעקבות העיכוב המתמשך במכירת זאפ, החליטו לאחרונה בעלי המניות להאיץ את התהליך, ופרסמו מכרז לקבלת הצעות לרכישתה. זאפ מחפשת משקיע כבר חודשים ארוכים, במטרה לחזק את פעילותה השוטפת ולצמצם חוב בנקאי של כ-140 מיליון שקל. ככל הידוע, מתווה המכרז יכלול הגשת הצעות הן לרכישת השליטה בקבוצה (51% לפחות) והן לרכישת מלוא מניות החברה, ובסיום התהליך יתכנסו בעלי המניות לאסיפה מיוחדת, ויבחרו באחת מההצעות.

בעלי המניות הגדולים בדפי זהב, שמוחזקת במלואה על-ידי המוסדיים, הם מנורה מבטחים, פסגות, כלל ביטוח, מיטב דש ואקסלנס. את השליטה בחברה קיבלו המוסדיים כאמור ב-2009, לאחר שהחברה הודיעה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויות של כחצי מיליארד שקל (כ-350 מיליון שקל למחזיקי האג"ח והיתרה לבנק הפועלים).

בעלי המניות בקבוצת זאפ
 בעלי המניות בקבוצת זאפ