לפתוח שורט? "האירו עלול לצנוח לשפל של 12 ש' מול הדולר"

האירו צנח לרמה של 1.2764 דולרים, שפל של יותר משנה ■ אנליסטים בשוק סבורים כי זו רק ההתחלה והאירו עלול לצנוח לרמה של פחות מ-1.1 דולרים בתוך כשנה

אירופה / צילום: רויטרס
אירופה / צילום: רויטרס

האירו צנח לשפל של יותר משנה מול הדולר ואנליסטים בשוק ממליצים לפתוח פוזיציות שורט כנגד המטבע האירופי בעודם סבורים כי זו רק ההתחלה והוא "עלול לצנוח לרמות שפל של 12 שנה".

אנליסטים בברקליס ציינו במזכר ללקוחות כי האירו פגיע מאוד בתקופה זו הן בשל הנתונים הכלכליים שפורסמו לאחרונה ומעידים על קיפאון בצמיחה בגוש האירו והן בשל התגובה המוניטארית האגרסיבית של הבנק המרכזי האירופי.

האירו נחלש הבוקר (ה') לרמה של 1.2764 דולרים, הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי 2013. זאת לאחר שנגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי אמר אתמול כי הבנק ישמור על מדיניות ההקלות המוניטאריות עד אשר האינפלציה בגוש האירו תעלה ליעד שהוא הציב ברמה של 2%. מוקדם יותר השבוע דראגי אף ציין בפני הפרלמנט האירופי כי הבנק עשוי לנקוט בצעדים יוצאי דופן במטרה לעודד את הצמיחה ואת האינפלציה, צעדים הכוללים רכישת אג"ח ממשלתיות וצעדים נוספים של הרחבה כמותית.

בברקליס החליטו לחתוך את התחזיות שלהם לגבי האירו ב-12 החודשים הקרובים וכעת צופים כי הוא יירד לרמה של 1.1 דולרים לאירו לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 1.25 דולרים לאירו. אנליסטים אחרים בשוק מספקים תחזיות דוביות לא פחות לגבי האירו.

"המניעים המרכזיים למגמה של האירו הם ההחלשות הכלכלית המשמעותית", מציינים בסוסייטה ג'נרל. "דראגי יצליח להחליש את האירו בטווח הקרוב משום שבחודשים הקרובים המדיניות המוניטארית של ארה"ב תהיה מנוגדת לזו של גוש האירו, שכן הפד יפסיק בקרוב את התמריצים המוניטארים ויעלה את הריביות באמצע 2015 בעוד הבנק המרכזי האירופי יגביר את ההקלות המוניטאריות". בסוסייטה ג'נרל סבורים כי האירו עלול לצנוח מתחת לרמה של 1.1 דולרים בתוך כשנה.