סמארטפונים הקדימו את שעון החורף; "גיליתי שהפסדתי שעה"

מכשירים ניידים רבים עברו הלילה באופן אוטומטי לשעון חורף והעירו את בעליהם שעה אחת מוקדם מן מהרצוי ■ חברות הסלולר אמנם הזהירו מראש על התקלה האפשרית והסבירו כיצד להתמודד איתה, אבל זה לא עזר

אזרחים רבים התעוררו הבוקר (א') ולא היו בטוחים מה השעה, לאחר שהמכשיר הנייד והשעון שעל הקיר הראו שעות שונות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שגם השנה הטלפונים החכמים הקדימו אותנו ועברו לשעון חורף חודש לפני המועד הרשמי.

חברות הסלולר אמנם התריעו מראש על התקלה האפשרית, שנגרמת בשל חוסר עדכון של מערכות ההפעלה - ועדיין, רבים הפסידו הבוקר שעת שינה וקמו מוקדם משרצו. בהמהלך הבוקר התקבלו תלונות רבות של גולשים על תקלות במכשירים הניידים, בטאבלטים ובמחשבים ניידים.

"הטלפון שלי עבר אוטומטית לשעון חורף וחזר שעה אחורה, כך שבמקום לקום בשש וחצי קמתי בשבע וחצי", סיפרה דנה. "מזל שלא גררו לי את הרכב. הייתי צריכה להזיז אותו עד שבע".

סיגל הוסיפה וסיפרה: "התעוררתי והסתכלתי בשעון שהראה שהשעה 04:20, אז התבאסתי שקמתי מוקדם, וחזרתי לישון. כשהשעון הראה שהשעה רבע לשש, אבל היה אור בחוץ, הבנתי שמשהו לא בסדר, וגיליתי שהפסדתי שעה. עוד דבר שגיליתי הבוקר זה שאפשר להספיק להכין ילדה לגן ולהתכונן לעבודה ב-10 דקות".

על מנת להתגבר על התקלה, שעלולה לחזור על עצמה בחודש הקרוב, ממליצות חברות הסלולר להעביר את אזור הזמן במכשירים ממצב אוטומטי למועד אתונה. ב-26 באוקטובר, המועד הנכון של המעבר לשעון חורף, ניתן יהיה להחזיר את הגדרת הזמן למצב אוטומטי, והשעה תתעדכן ללא צורך בשינוי ידני.