פייסבוק: נתוני הגולשים ישמשו מפרסמים גם בפרסום חיצוני

רשת הפרסום Atlas תאפשר למפרסמים להשתמש ביכולות הטרגוט של פייסבוק כדי לפרסם באפליקציות ובאתרים חיצוניים וכן לעקוב אחר אפקטיביות המודעות

פייסבוק / צילום מסך
פייסבוק / צילום מסך

אחרי שורה של שמועות ודיווחים, פייסבוק הודיעה באופן רשמי כי היא משיקה את Atlas - מעין רשת פרסום חיצונית שתאפשר למפרסמים להשתמש בנתונים בסיסיים וכלליים על משתמשי הרשת החברתית כדי לפרסם להם באתרים חיצוניים שאינם קשורים לפייסבוק.

הכלי החדש יאפשר למפרסמים להשתמש ביכולות הטרגוט של פייסבוק כדי לפרסם באפליקציות ובאתרים חיצוניים וכן לעקוב אחר האפקטיביות של המודעות.

יש לציין כי לא מדובר במודעות פייסבוק כמו אלה שמופיעות בתוך הרשת החברתית, אבל אפקטיביות השימוש ב-Atlas תהיה גבוהה יותר מפלטפורמות פרסום מתחרות בגלל השימוש בדאטה של פייסבוק.

ענקית הפרסום אומניקום תהיה השותפה הראשונה של פייסבוק בכלי הפרסומי החדש, שיבוא לידי ביטוי גם בפלטפורמה של אינסטגרם, החברה -הבת של פייסבוק.

ומה באשר לפרטיות? בבלוג הטכנולוגיה Re/Code מציינים כי פייסבוק טוענת כי למשתמשים אין מה לדאוג, שכן הזהות שלהם תישאר אנונימית למפרסמים ולאתרי התוכן, מלבד נתונים בסיסיים.

הכניסה של פייסבוק לתחום הפרסום מהווה תחרות ישירה מול גוגל ומול אחד ממוצרי הליבה שלה, DoubleClick. מרבית ההכנסות של גוגל מגיעות אמנם מפרסום, אך עיקרן מגיעות מתחום החיפוש, בעוד תחום הדיספליי - שבו היא מתמודדת ראש בראש מול פייסבוק - מגלגל עבור גוגל הרבה פחות. למעשה, בשנה שעברה עקפה פייסבוק את גוגל כשרשמה הכנסות של 3.28 מיליארד דולר מפרסום דיספליי, בעוד ענקית החיפוש גלגלה 3 מיליארד דולר.

השנה, על-פי הערכה של חברת המחקר eMarketer מחודש מארס, פייסבוק צפויה לגלגל 4.8 מיליארד דולר ולהגדיל את הפער מול גוגל, שאמורה לסיים את השנה עם 4 מיליארד דולר.

המהלך האחרון של פייסבוק הוא תולדה של רכישה שביצעה הרשת החברתית לפני שנה וחצי, במסגרתה רכשה ממיקרוסופט את חברת טכנולוגיות הפרסום Atlas ב-30-50 מיליון דולר. מיקרוסופט עצמה רכשה את Atlas כחלק מעסקת ענק של 6 מיליארד דולר שבה רכשה ב-2007 את חברת aQuantive, כשבענקית התוכנה הודו חמש שנים לאחר מכן שהעסקה לא ממש תרמה לשורת ההכנסות של החברה.