אהרונוביץ' על פרישת הניצבים: "לא תזרז מינוי מפכ"ל חדש"

השר לביטחון הפנים התייחס לסערה עקב הודעת הפרישה של ניצב פריינטי ואמר: "ימים לא פשוטים עוברים על המשטרה, אנחנו נעבור את זה ונתגבר" ■ לדבריו, "כשמתמודדים על המפכ"לות צריך לדעת שגם מתגלים דברים"

יצחק אהרונוביץ / צילום: יוסי כהן
יצחק אהרונוביץ / צילום: יוסי כהן

הטלטלה בצמרת המשטרה: השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס היום (ב') להודעתו המפתיעה של ניצב יוסי פריינטי על החלטתו לפרוש משורות המשטרה.

בטקס הנחת אבן-פינה בתחנת כיבוי אש חדשה בבאר-שבע, דחה אהרונוביץ' על הסף את הקריאות לזרז את מינויו של מפכ"ל חדש עקב פרישתם של 3 ניצבים בתוך פחות משנה: "עזיבה של מפקד אחד או שניים לא צריכה להביא אותי להחלטה לזרז את הגעתו של מפכ"ל חדש. את הזמן אני אקבע".

"אף אחד לא יצליח לדחוף אותי לעשות מהלכים שבעיניי הם לא ראויים", הדגיש אהרונוביץ'. "אני אקח את הזמן, אשקול את הדברים, אבוא בזמן שאני אחליט, ונעשה את התהליך הזה הכי מסודר שיכול להיות. בואו ניתן לזמן לעשות את שלו, כי בסוף ישנם שוטרים בניידות שעושים את העבודה ומסתכלים על כולנו".

השר אהרונוביץ' התייחס גם לביקורת החריפה שמתח פריינטי על הליך בחירת המפכ"ל ועל רצונו של הניצב להימנע מה"לכלוך" הכרוך בתהליך. "כשמתמודדים צריך לדעת שגם יוצאים דברים, מתגלים דברים", אמר אהרונוביץ'. "כשיוסי ביקש ממני לעזוב, הוא לא התכוון להיות במשחק הזה ובהתמודדות הזאת, ואני מכבד את זה".

"ימים לא קלים ולא פשוטים עוברים על המשטרה, אבל כפי שאני מכיר אותם - הם יעברו את זה", הוסיף השר. "יש שוטרים טובים, מפקדים מצוינים, וגם התקופה הזאת תעבור. אתמול נפגשתי עם פריינטי. הייתה שיחה לא פשוטה, והוא שטח בפניי את הבקשה לעזוב מסיבות משפחתיות ואישיות".

בדבריו שיבח השר אהרונוביץ' את הניצב היוצא והביע צער על החלטתו לפרוש. "כשהוא דיבר איתי אתמול, פשוט כאב לי באופן אישי שהוא עוזב, כי הוא אחד הקצינים היותר טובים במשטרה", אמר. "אזרחי מדינת ישראל צריכים להיות בטוחים שהביטחון האישי יישמר למרות עזיבתם של פריינטי וברונו שטיין. בבוא העת יהיה מפכ"ל טוב למשטרת ישראל".

"כישלון ברור של דנינו"

בשיחה עם חדשות 2 Online מתחו היום בכירים לשעבר במשטרת ישראל ביקורת חריפה על המפכ"ל יוחנן דנינו ועל צמרת הארגון. "אין ספק שמפכ"ל המשטרה לא יכול להגיד זה הם ולא אני", אמר ניצב בדימוס יעקב בורובסקי. "זה ברור שיש פה כישלון. זה מצב שאסור להגיע אליו בשום תחנת משטרה ולא רק בסגל הפיקוד".

לטענת בורובסקי, יש בעיה מהותית במנהיגותו של דנינו אל מול פקודיו. "אין ספק שזה רצף אירועים שמעיד על תהליכים שגויים", הוסיף מפקד המחוז הצפוני לשעבר. "זה מעיד על כך שלא עוברים מסרים ברורים וחדים".

גם ניצב בדימוס אריה עמית התקשה להבין את החלטתו של פריינטי לפרוש 8 חודשים טרם מינוי המפכ"ל החדש. "פריינטי הוא ילד גדול ולא בגן ילדים", אמר עמית. "אם קצין בכיר, שמשאת חייו הייתה להיות מפכ"ל, אומר שהוא יוצא מהתחרות - צריכה להיות לכך סיבה רצינית".