ביל גייטס הוא העשיר ביותר בארה"ב; מה הדירוג של צוקרברג?

מגזין "פורבס" מפרסם את רשימת 400 האמריקאים העשירים בעולם, ממנה עולה כי בשנה החולפת הרוויחו המיליארדרים יותר כסף מאי-פעם ■ כמה נשים יש ברשימה, וכמה אמריקאים הגדילו את הונם ב-2014? כל הפרטים

ביל גייטס, המתלבש הגרוע של עמק הסיליקון / צילום: רויטרס
ביל גייטס, המתלבש הגרוע של עמק הסיליקון / צילום: רויטרס

מי רוצה להיות מיליארדר? מגזין "פורבס" מפרסם, זה השנה ה-33, את רשימת 400 האמריקאים העשירים ביותר. מהרשימה עולה כי שנת 2014 היטיבה במיוחד עם עשירי ארצות-הברית, וכי רף הכניסה לרשימה הנכספת הפך לגבוה מאי-פעם.

בראש הרשימה, זו השנה ה-21 ברציפות, נמצא מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, עם הון מוערך של 81 מיליארד דולר - עלייה של 9 מיליארד מהשנה שעברה. חברו וורן באפט, בעל בית ההשקעות ברקשייר האת'וויי, נמצא במקום השני עם הון מוערך של 67 מיליארד דולר (עלייה של 8.5 מיליארד). את השלישייה הראשונה סוגר מנכ"ל אורקל היוצא, היזם היהודי לארי אליסון, עם הון של 50 מיליארד דולר.

סכום הסף לכניסה לרשימה עמד השנה על לא פחות מ-1.55 מיליארד דולר. מכיוון שהרף היה כה גבוה, לא פחות מ-113 מיליארדרים אמריקאים מצאו את עצמם מחוץ לרשימה. ביחד שווים 400 האמריקאים העשירים סכום בלתי נתפס של 2.29 טריליון דולר - 270 מיליארד יותר מאשר בשנה שעברה.

במקום ה-11 ברשימה נמצא מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, עם 34 מיליארד דולר. צוקרברג היה האמריקאי שהרוויח הכי הרבה כסף בשנה החולפת, והונו גדל ב-15 מיליארד דולר מאז השנה שעברה. מי שהרוויח הכי הרבה כסף מבחינת אחוזים הוא מייסד חברת "גו פרו" ניק וודמן, עם 3.9 מיליארד דולר שמהווים זינוק של 200% מהשנה שעברה.

נתון נוסף שממחיש עד כמה רווחית הייתה השנה החולפת עבור המיליארדרים האמריקאים היא ש-303 מתוך 400 החברים הרשימה הגדילו את הונם. לעומתם רק 36 מהרשימה הפסידו כסף השנה, 26 נפלטו מהרשימה, ושישה מתו.

לרשימת 400 האמריקאים העשירים הצטרפו השנה 27 בני אדם נוספים, בהם גם אליזבת הולמס, שהקימה חברה לבדיקות דם, צברה את הונה במו-ידיה, ובגיל 30 בלבד היא האישה הצעירה ביותר ברשימה, עם 9 מיליארד דולר. עם זאת, מספר הנשים ברשימה ירד השנה מ-48 ל-47. מצטרף חדש נוסף לרשימה הוא יאן קום, מנכ"ל ומייסד וואטסאפ, עם 6.7 מיליארד דולר.