עוד אקזיט לבירם ודויטש? סאנפלאואר תמכור פעילותה העיקרית

החברה הודיעה היום על אפשרות שתיפרד משוק הפעילות המשמעותי ביותר שלה כיום - הפעילות הסולארית באיטליה, שמהווה 70% מהכנסותיה

רוני בירם וגיל דויטש / צילום: איל יצהר
רוני בירם וגיל דויטש / צילום: איל יצהר

על רקע גיוס אג"ח שמקדמת בימים האחרונים חברת האנרגיות המתחדשות סאנפלאואר, עדכנה היום החברה על אפשרות שתיפרד משוק הפעילות המשמעותי ביותר שלה כיום - הפעילות הסולארית באיטליה.

בסאנפלאואר הודיעו, כי "דירקטוריון החברה אישר לקיים הליך מכירה עם שני משקיעים פוטנציאליים או יותר, בקשר למכירת פעילות החברה בתחום האנרגיה המתחדשת באיטליה, ובכלל זה בדיקת נאותות, במתווה ובתנאים כפי שיסוכמו, אם יסוכמו".

עוד הוסיפו, כי "אין ודאות בדבר חתימת הסכם למכירת הפעילות או השלמת הליך המכירה", והבהירו כי "החברה מתכוונת להמשיך ולרכז את פעילותה בתחום האנרגיה בטריטוריות שבהן תפעל".

ככל הנראה מדובר בהצעות בשלב ראשוני יחסית, אולם החברה נדרשה לדווח עליהן בשל גיוס החוב שהיא מקדמת. הגיוס כולל הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות של החברה, אחת מהן להמרה, והיקפו צפוי לנוע בין עשרות מיליוני שקלים למאות מיליוני שקלים בודדות.

כאמור, איטליה מהווה כיום את הפעילות העיקרית של סאנפלאואר, ובמחצית שנת 2014 הייתה אחראית לכ-70% מההכנסות ומהרווח הגולמי (40 מיליון שקל מהכנסות של 54 מיליון שקל, ו-19 מיליון שקל מרווח גולמי של 28 מיליון שקל).

24 מתקנים באיטליה

סאנפלאואר, הנסחרת בשווי של כ-300 מיליון שקל, מחזיקה באיטליה ב-24 מתקנים סולאריים פוטו-וולטאיים, המבוססים על אנרגיית השמש, בהיקף כולל של 31 מגה-ואט, וחלק החברה בהם עומד על 85%. סך ההשקעות בפעילות באיטליה, יחד עם השותפים, הגיע ל-108 מיליון אירו, מתוכם 27% בהון עצמי.

לחברה שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש (שבעבר גרפו יותר מ-700 מיליון שקל ממכירת בית ההשקעות אקסלנס לביטוח הפניקס) גם שלושה מתקנים סולאריים בספרד בהיקף 13 מגה-ואט, בשותפות שווה עם שיכון ובינוי, ומתקנים קטנים ובינוניים בארץ, בהיקף כולל של כ-9 מגה-ואט, גם הם עם שותפים. נוסף על כך מעורבת סאנפלאואר בפעילות בתחום חוות הרוח בפולין, בהיקף כולל של 26 מגה-ואט.