תובע מגרושתו 500 אלף שקל: ניסתה לעקוץ אותי בחלקי בדירה

טוען: אשתי לשעבר התנקמה בי באמצעות פנייה לביהמ"ש בדרישה להעביר לידיה את כל הכסף ממכירת דירתנו המשותפת

יחסים גירושין נישואים / צלם: פוטוס טו גו
יחסים גירושין נישואים / צלם: פוטוס טו גו

בתביעה נזיקית שהוגשה בימים אלה לבית המשפט לענייני משפחה תובע גבר שהתגרש פיצויים בסך 500 אלף שקל מגרושתו, בטענה כי זו ניסתה לבצע תרגיל עוקץ ולנשלו מחלקו ברכוש המשותף שצברו בשנות נישואיהם.

מדובר בבני זוג שניהלו הליכי גירושים ממושכים ובוטים, שבסיומם הצליח הבעל להוכיח כי אשתו בגדה בו. הצדדים הגיעו להסכם גירושים שקבע את אופן חלוקת רכושם המשותף. בין היתר נקבע כי דירת בני הזוג תימכר, ותמורתה תחולק ביניהם בחלקים כפי שנקבע בהסכם הגירושים.

לטענת הגבר, לאחר שנמכרה הדירה מצאה האישה דרך להתנקם בו: היא פנתה לבית המשפט וטענה כי יש להעביר לידיה את מלוא כספי התמורה שנתקבלו מרוכשי הדירה, משום שיש לפרש סעיף בהסכם הגירושים באופן שסותר את הסיכום בין הצדדים טרם חתימת ההסכם.

מנגד, הבעל טען כי מדובר בניסיון עוקץ, וכי לאישה ידוע היטב כי הפרשנות שהיא מעלה סותרת את כוונת הצדדים במועד חתימת הסכם הגירושים.

לבקשת פרקליטו של הבעל, עו"ד רועי סידי, הופנו בני הזוג לבדיקת פוליגרף, בה נשאלו מה הייתה כוונתם במועד חתימת הסכם הגירושים. הבעל נמצא דובר אמת, והאישה נמצאה דוברת שקר. בעקבות זאת, כספי הבעל הועברו לידיו.

אולם, בכך לא בא הסוף לפרשה. לאחרונה הגיש הבעל נגד גרושתו תביעה כספית נזיקית, במסגרתה הוא טוען כי בשל טענות האישה עוכבה למשך מספר חודשים העברת הכספים להם היה זכאי, עד שחשף את תרגיל העוקץ שלה.

הבעל טוען בתביעתו כי באותם חודשים היה עליו להחזיר חובות לנושים, והוא הסתמך על הכספים שיקבל ממכר דירתו. לדבריו, הוא לא עמד בתשלומים אלה לאור עיכוב הכספים, ועקב כך נגרמו לו נזקים כלכלים בלתי הפיכים.

הבעל מוסיף וטוען כי האישה ניצלה את החודשים שחלפו כדי לנקוט נגדו הליכי הוצאה לפועל באגין אי-תשלום מזונות, במסגרתם הוציאה נגדו פקודות מאסר. לטענתו, חוסר יכולתו לשלם את חוב המזונות נבע מעיכוב כספיו על-פי דרישת האישה, וכך הוא מצא את עצמו במלכוד: מחד - הוא לא יכול היה לשלם לאישה את חוב המזונות בגלל עיכוב כספיו לבקשת האישה; ומאידך - היא ניצלה זאת כדי לבצע פקודות מאסר נגדו.

הבעל תובע מהאישה פיצוי נזיקי בסך חצי מיליון שקל בגין עוגמת-הנפש והנזקים הממוניים שנגרמו לו, תוך שהוא טוען כי רק חיוב האישה בפיצוי עונשי מתאים ירתיע בעלי דין מניסיונות עוקץ ומירמה במקרים דומים.